ddr5

کارت های گرافیک ممکن است در پی افزایش قیمت GDDR6 گران تر شوند

در هر زمینه ای از زندگی هرگز تصور نکنید که اوضاع نمی تواند بدتر شود. آنها همیشه می توانند. به عنوان مثال بازار کارت گرافیک ، با وجود کابوس در دسترس و قیمت بالا ، در حال حاضر کاملاً به هم ریخته است. اما افزایش پیش بینی شده در قیمت حافظه GDDR6 می تواند این قیمت ها را حتی بیشتر افزایش دهد.

اخبار ناامید کننده از TrendForce است ، که خاطر نشان می کند انتظار می رود قیمت DRAM گرافیک در طول سال 8 تا 13 درصد افزایش یابد. تقریباً مطمئناً قیمت خرده فروشی کارت های گرافیک که بالاتر از MSRP خود هستند ، بالا می رود.

چرا این اتفاق می افتد؟ TrendForce می نویسد که چهار عامل اصلی افزایش قیمت وجود دارد. اولین و بارزترین مورد این است که به نظر می رسد تقاضای بی سابقه برای کارت های گرافیک ، نتیجه کمبود تراشه جهانی ، رمزارزها و پوسته پوسته ها ، بدتر از بهتر شدن باشد.

عامل دیگر انویدیا است. تیم سبز طبیعتاً یکی از بزرگترین مشتریان شرکتهای GDDR6 و GDDR6X است ، زیرا DRAM همراه با برخی از پردازنده های گرافیکی خود همراه است ، این بدان معناست که تامین کنندگان در هنگام تخصیص ظرفیت تولید ، Nvidia را نسبت به مشتریان کوچکتر اولویت می دهند. علاوه بر این ، تولیدکنندگان قراردادی که جدیدترین کنسول ها را برای سونی و مایکروسافت ایجاد می کنند ، که از حافظه 16 گیگابایتی GDDR6 استفاده می کنند ، همچنین تولید محصولات DRAM سرور در اولویت قرار دارند.

“از آنجا که محصولات مختلف هرکدام بر سر ظرفیتهای محدود تولید DRAM به رقابت می پردازند ، انتظار می رود قیمت قرارداد DRAM گرافیکی با افزایش روبرو شود. به ویژه ، OEM / ODM های متوسط ​​و کوچک ممکن است با افزایش دو رقمی روبرو شوند. “

TrendForce اضافه می کند که نرخ تحقق برخی از مشتریان متوسط ​​و کوچک در حدود 30٪ بوده است ، و توضیح می دهد که چرا قیمت نقطه ای محصولات DRAM گرافیکی گاهاً 200٪ بیشتر از قیمت های قرارداد بود. ذکر شده است که کاهش ارزش برخی ارزهای رمزپایه باعث شده قیمت های لحظه ای محصولات GDDR6 کاهش یابد ، اما آنها تقریباً 100٪ بالاتر از میانگین قیمت های قرارداد باقی می مانند.

چیزی که به شدت تحت تأثیر قرار نمی گیرد GDDR5 است ، که تقریباً هیچ تفاوتی بین قیمت های نقطه ای و قراردادی مشاهده نکرده است ، زیرا در درجه اول در کارت های گرافیک قدیمی مانند GTX 1650/1660 استفاده می شود.

AMD گفته است که امیدوار است GPU خود را در Q3 افزایش دهد و Nvidia نیز احتمالاً سعی خواهد کرد همین کار را انجام دهد. با روند نزولی قیمت های رمزنگاری ، بخشی از آن به لطف ایلون ماسک است ، می توان امیدوار بود که اواخر امسال اوضاع کمی بهبود یابد. اما با یک هشدار عظیم هشدار دهنده تولید ممکن است تا سال 2023 برنگردد ، مطمئنا زمان مناسبی برای ساخت یک رایانه شخصی جدید نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری