ویژگی های مهم گوشی مناسب برای گیمینگ

بسیاری از کاربران برای انجام بازی گوشی را انتخاب می کنند. گوشی به دلیل قابل حمل بوده مناسب ترین وسیله برای انجام بازی است. اما باید به موارد مهم در انتخاب گوشی مناسب دقت کرد. گیمینگ حساسیت خاصی دارد. باید گوشی انتخاب کنید که قابلیت اجرای انواع بازی ها را دارد. طول عمر باتری آن مناسب است. وسط بازی خاموش نمی شود. هنگ کردن و لگ بازی در آن به ندرت اتفاق می افتد. در برخی موارد استفاده از کنسول بازی برای کاربران یک ویژگی اساسی است. اگر این مورد برای شما حائز اهمیت است پس باید گوشی انتخاب نمایید که قابلیت اتصال به کنسول های بازی را داشته باشد. اما این موارد تنها بخش اندکی  از مواردی است که در انتخاب یک گوشی مناسب برای بازی مد نظر قرار می گیرد. ما در این مقاله، به بیان ویژگی های مهم گوشی مناسب برای گیمینگ پرداختیم.

مهمترین ویژگی گوشی های گیمینگ

به دلیل اهمیت انجام بازی برای اغلب کاربران، تولید کنندگان گوشی های هوشمند اقدام به عرضه دو مدل گوشی نمده اند. یکی از این گوشی ها منحصرا برای انجام بازی طراحی شده و دسته دوم در کنار قابلیت کاربرد در زمینه های مختلف می تواند در اجرا و انجام انواع بازی ها مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، اغلب کارشناسان فعال در این زمینه استفاده از گوشی هایی که منحصرا برای بازی طراحی نشده اند را جالب تر می دانند. زیرا در کنار ویژگی های جذاب خود امکان اجرا و انجام بازی را در اختیار کاربران قرار می دهند. علیرغم اینکه اغلب کمپانی بر روی امتیازات گوشی های خود در حوزه بازی های رایانه ای در تبلیغات متمرکز نمی شوند، اما مزایا بسیاری وجود دارد که سبب شده گوشی ها به عنوان ابزاری قدرتمند برای انجام بازی های رایانه ای در اختیار کاربران قرار گیرد. در ادامه به بیان مهمترین ویژگی ها خواهیم پرداخت:

  • تراشه گوشی

ممکن است خود شما یا حتی سایر دوستان گیمرتان در حین اجرای بازی رضایت کاملی از عملکرد گوشی خود داشته باشید. ممکن است گوشی شما به کرات در حین اجرا یا انجام بازی هنگ کند. در اغلب موارد، دلیل این امر این است که گوشی شما به منظور اجرای همزمان چندین عمل طراحی نشده است. شما به عنوان گیمر باید خرید هوشمندانه داشته باشید. هرگز نباید گوشی را برای انجام بازی انتخاب کنید که قیمت آن کمتر از 100 دلار ( سه میلیون تومان) باشد.

باید این مورد را گوشزد کنیم که مهمترین عاملی که سبب افزایش قیمت یک گوشی می شود استفاده از قطعات سخت افزاری علی است. پس وقتی قیمت یک گوشی خیلی پایین است مطمئن شوید در بخش سخت افزاری آن، حساسیت لازم به کار گرفته نشده است. با این حال، در برخی موارد استثنا وجود دارد. برخی برندها به دلیل اینکه می خواهند در بازار رقابت فروش بیشتری داشته باشند سعی می کنند در گوشی های میان رده یا حتی کم قیمت خود از سخت افزارهای خوبی استفاده کنند. البته توصیه نمی کنیم که شما در این مورد ریسک کنید.

عمده ترین شرکت های فعال در حوزه تولید تراشه، مدیاتک و کوالکام و … هستند. تراشه های یان کمپانی ها قابلیت اجرای بازی هیا سنگین را دارند. گوشی های سامسونگ نمونه یا از گوشی هایی هستند که از تراشه کوالکام استفاده می کنند. و در گوشی شیائومی نوت 8 نیز از تراشه مدیاتک استفاده شده است. به همین دلیل اگر گیمر هستید برای انجام آسانتر بازی های رایانه ای توصیه می کنند گوش نوت 8 شیائومی یا گوشی های سامسونگ میان رده به بالا را امتحان کنید.

استفاده از یک تراشه قدرتمند در ساخت گوشی سبب اجرای بهتر بازی ها می شود

چرا تراشه در اجرای بازی مهم است؟

برای اینکه گوشی گرافیک بالاتری داشته باشد همچنین میزان فریم ریت آن نیز بالا باشد باید از یک تراشه بسیار خوب بهره مند باشد. به همین منظور اگر قصد انجام بازی های دارای گرافیک بالا دارید بهتر است تراشه گوشی را در اولویت بررسی قرار دهید. یکی از قدرتمندترین تراشه هایی که امکان اجرای بازی های مختلف را فراهمی می کند Helio G90T است.استفاده از یان تراشه در گوشی ها می تواند تجربه ای از کیفیت عال و قیمت مناسب را در اختیار کاربران قرار دهد.

  • گرافیک

دومین عاملی که در انتخاب گوشی گیمینگ باید مدنظر قرار دهید گرافیک آن است. گرافیک بالای یک گوشی از طریق افزایش فریم ریت و وضوح بالاتر تصاویر می تواند در کیفیت بازی موثر باشد. همانطور که می دانید بالاتر بودن تعداد فریم ریت به معنی اجرای روان بازی است. از سوی دیگر، با استفاده از یک گرافیک مناسب گوشی شما کمتر هنگ کرده و فشار کمتری بر پردازنده آن وارد می شود.

بالا بودن گرافیک گوشی تجربه واقعی تر در حین بازی برای گیمر ایجاد می کند

چگونه تراشه گرافیکی خوب انتخاب کنیم؟

اغلب کمپانی ها اطلاعات دقیقی در مورد تراشه های گرافیکی خود منتشر نمی کنند. با یان حال، با کمی تحقیق و صبر و حوصله یم توانید به اطلاعاتی مهم در این زمینه دسته پیدا کنید. مهمترین عاملی که باید در هنگام بررسی گرافیک مورد توجه قرار دهید، تعداد هسته های پردازنده و همچنین فرکانس اسن است. هرچه تعداد هسته و فرکانس بالاتر باشد، مطمئنا گرافیک گوشی بالاتر است. گوشی های دارای تراشه مدیاتک معمولا از گرافیک بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل می توان برای اجرا و انجام بازی های سنگین به آنها اعتماد کرد.

  • صفحه نمایش

صفحه نمایش مهمترین عاملی است که می تواند فعالیت گیمر حرفه یا در حین گیمینگ را تحت تاثیر قرار دهد. مطمئنا می دانید مهمترین عامل برای تعیین عملکرد مناسب یک گوشی در حین بازی چیست است. اما آنچه که شما یا سایر گیمرها با آن سروکار دارید صفحه نمایش است. تمام فعالیت ها، اتک ها و همه بخش های بازی از طریق صفحه نمایش در دسترس کاربر قرار می گیرد. در یک مثال ساده باید بگوییم صفحه نمایشی که از HDR پشتیبانی می کند و از رفرش ریت بالایی برخوردار است می تواند تجربه یا لذت بخش در حین بازی برای گیمر فراهم کند.

صفحه نمایش گوشی می تواند در انتقال حس بازی بسیار موثر باشد

نکته دیگری که در این مورد مهم است، پاسخ سریع گوشی به لمس است. با این حال، در ساخت اغلب گوشی های از رفرش ریت استاندارد استفاده می شود. به همین منظور، گیمرها باید گوشی هایی را انتخاب کنند که نرخ تازه سازی بالایی دارند و قابلیت پشتیبانی از HDR را دارند. اگر به دنبال خرید گوشی های میان رده دارای قیمت مناسب برای انجام بازی هستید، توصیه ما به شما انتخاب گوشی های ردمی یا نوت شیائومی است.

  • باتری

مطمئنا شارژ باتری در هنگام بازی از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا هیچ گیمری علاقه ندارد در حین اجرای بازی های استراتژیک، گوشی او به دلیل افت شارژ باتری خاموش شود. با یان حالف دستیابی به این مزیت بسیار آسان است. زیرا در ساخت اغلب گوشی های حرفه ای و حتی میان رده از باتری های بسیار عالی استفاده می شود. که می تواند شارژ را تا ساعت ها نگه دارد. اگر شما تمایل دارید که با صرف هزینه کم از یک گوشی مناسب بازی بهره مند شوید بهتر است به سراغ گوشی های میان رده سامسونگ و گوشی های نوت شیائومی بروید. زیرا با توجه به هزینه ای که پرداخت می کنید، عمر باتری، نوع تراشهريال گرافیک و صفحه نمایش بسیار عالی در اختیار خواهید داشت.

  • قابلیت ارتباطی بالا

معمولا وقتی تک نفره بازی می کنید این گزینه برای شما اهمیت چندانی ندارد. اما در بازی های تیمی و گروهی باید به این مورد توجه ویژه ای داشت. زیرا اگر نتوانید ارتباط مناسبی با سایر هم تیمی های خود داشته باشید قطعا نتیجه خوبی بدست نخواهید آورد. در ساخت گوشی های جدید از فناوری های استفاده شده است که قابلیت پشتیبانی از وای فای 6 را در اختیار گوشی قرار می دهد. این امر سبب می شود که عملکرد این مدل گوشی های گیمینگ در بازی های چند نفره و گروهی بسیار بالا باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری