منبع تغذیه سیلوراستون مدل Essential SST-ST60F

منبع تغذیه یکی از مهم‌ترین اجزای سخت‌افزاری کاربردی کیس کامپیوتر به حساب می‌آید. اغلب اوقات افراد نسبت به بقیه سخت‌افزارها در انتخاب کردن منبع تغذیه دقت و توجه کمتری دارند. اصطلاح دیگری که برای منبع تغذیه به کار می‌رود استفاده از اصطلاح پاور نیز می‌باشد. پاور از اهمیت خاصی در صنعت IT برخوردار است، که با عملکرد منحصر بفردش این اهمیت بیش از پیش برای کاربران نمایان شده است. منبع تغذیه یا پاور ابزار حیاتی و ضروری کیس‌های کامپیوتر به شمار می‌رود. در واقع این ابزار وسیله‌ای است که کلیه سخت افزارهای کامپیوتری، انرژی و برق لازم جهت انجام وظیفه و هدف راه‌اندازی خود را از آن استخراج می‌کنند. منبع تغذیه یا پاور کیس کامپیوتر به مثابه قلب برای انسان در نظر گرفته می‌شود. پس بنابراین انتخاب بهترین نوع و مدل منبع تغذیه با برند خاص تأثیر قابل توجهی بر کارکرد و عملکرد خواهد گذاشت. چنانچه بخواهیم منبع تغذیه را از لحاظ کیفیت و قدرت و توانایی دسته‌بندی کنیم؛ در دو دسته‌بندی معمولی و حرفه‌ای قرار می‌گیرند. نکته‌ی حائز اهمیت در رابطه با استفاده از محصولات و لوازم جانبی کامپیوتری از جمله منبع تغذیه یافتن پاسخی مناسب برای سوالاتی نظیر اینکه این ابزار برای چه کاربردی مورد استفاده قرار می‌گیرند، قابلیت و استانداردهای موجود در سایر سخت‌افزارها به چه صورت است و در نهایت میزان برق مصرفی سیستم کامپیوتری چه مقدار می‌تواند باشد وجود دارد.

 در رابطه با بحث دسته‌بندی پاور یا منبع تغذیه از لحاظ کیفیت و رده‌بندی اینکه این اقلام در دو دسته‌ی معمولی و حرفه‌ای طبقه‌بندی می‌شوند می‌توان این گونه اذعان داشت که منبع تغذیه معمولی بیشتر مناسب کاربرانی هستند که جهت استفاده‌ی روزمره و عادی این قبیل محصولات خریداری می‌شود و با تکیه بر همین اساس و پایه‌ نسبت به انتخاب سایر سخت‌افزارهای رایانه‌ای خود اقدام می‌نمایند. این در حالی است که نمونه‌ی حرفه‌ای این قبیل محصولات جهت استفاده‌ی خاص کاربران و به ویژه گیمرها که به طور مداوم با سیستم کامپیوتری سروکار دارند، به شدت پیشنهاد می‌شود. شرکت تولیدی معروف   Silverstone  در تولید این ابزار به گونه‌ای عمل نموده است که پاسخگوی طیف وسیعی از کاربران در جهت برطرف‌سازی نیاز هر دو گروه اعم از محصولات معمولی و حرفه‌ای باشد. امروزه این برند در تولید منبع تغذیه با کیفیفت به خوبی عمل کرده است و از این طریق موفق به کسب دستاوردهای عالی در این زمینه بوده است. سیلور استون با بهترین عملکرد توانسته است نام خود را در بین محصولات کامپیوتری در صف بهترین‌ها جای دهد.

 

منبع تغذیه سیلوراستون مدل Essential SST-ST60F  

منبع تغذیه سیلوراستون و یا به عبارتی به زبان لاتین  Silverstone از سری مدل Essential SST-ST60F-ES230  با برخورداری از توان 600 وات در گروه محصولات متوسط قرار می‌گیرد. این پاور از نوع غیر ماژولار محسوب می‌شود که دارای گواهینامه 80 PLUS  از  درجه پایه می‌باشد. دامنه‌ی فرکانسی ورودی آن نیز توسط شرکت تولید کننده چیزی حدود بازه‌ی 47 تا 63 هرتز در نظر گرفته شده است. علاوه بر این موارد این مدل از منبع تغذیه Silverstone از استانداردهای حفاظتی از جملهOver Power Protection – Over Voltage Protection – Short Circuit Protection – Under voltage protection  بهره‌مند گشته است. کانکتور 20+4 پین، کانکتور 2+6 پین PCI-E و 4 کانکتور 15 پین از اتصالات این قبیل ابزارها از این برند معتبر محسوب می‌شوند. مطلب نهایی که در رابطه با مشخصات پاور سیلور استون از مدل Essential SST-ST60F- ES230 باید اضافه کرد این است که این محصول در وزن 1410 گرم با برخورداری از یک فن در سایز 120 میلی‌متر تولید و در بازار محصولات کامپیوتری به فروش می‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری