Intel's Iris Xe DG1 2

معیارهای جدید نشان می دهد Iris Xe DG1 اینتل یک GPU گیمینگ 1080p کم خرج است

بررسی جدیدی از کارت گرافیک Iris Xe DG1 اینتل ظاهر شده است که GPU گسسته جدید اینتل را در سرعت خود قرار داده و نشان می دهد که به طرز شگفت انگیزی توانایی دارد. در حالی که Xe DG1 یکی از بهترین کارت های گرافیک موجود در بازار نیست ، بررسی نشان می دهد که کارت گرافیک سطح ابتدایی در زمانی که کمبود کارت گرافیک همچنان ادامه دارد و قیمت آن برای GPU های Nvidia و AMD بسیار زیاد است ، ارزش زیادی دارد. سر به فلک کشیده است.

بر اساس سیلیکون برش Iris Xe Max ، DG1 فقط با 80 واحد اعدام (EU) یا 640 واحد سایه زنی وارد می شود ، بسته به اینکه کدام سنسور را ترجیح می دهید. کارت گرافیک گسسته اینتل دارای یک ساعت پایه 1.2 گیگاهرتزی و یک ساعت تقویت کننده است که تا 1.5 گیگاهرتز بالا می رود. DG1 همچنین دارای 4 گیگابایت حافظه LPDDR4X-4266 از طریق رابط 128 بیتی است. مطابق با 30 وات TDP است ، بنابراین کارت گرافیک نیازی به خنک کننده فعال یا اتصالات برق PCIe ندارد. DG1 برای اتصال نمایشگرهای شما یک خروجی DisplayPort ، یک درگاه HDMI و یک درگاه DVI-D فراهم می کند.

بنچمارک عمومی قبلی نشان می داد که DG1 کندتر از Radeon RX 550 ، یک کارت گرافیک چهار ساله است. با این حال ، یک معیار برای تعیین واقعی یک برنده کافی نبود و همانطور که همه ما می دانیم ، چیزی شبیه به نتایج بازی در دنیای واقعی وجود ندارد. YouTuber ETA PRIME اخیراً یک سیستم بازی 749.99 دلار CyberPowerPC به دست آورد که از DG1 ، به طور خاص ، Asus DG1-4G استفاده می کند. او کارت گرافیک را به سرعت طی کرده تا ببینیم چه عملکردی روی میز دارد. ما در جدول زیر ، و ویدئو کامل در انتهای مقاله ، تجزیه و تحلیل سریع نتایج را بدست آورده ایم.

سیستم CyberPowerPC از پردازنده Core i5-11400F برخوردار است که وجود DG1 را توضیح می دهد. نکته جالب اینجاست که اینتل قبلاً گفته بود DG1 فقط با پردازنده های 9-Gen Coffee Lake و 10-Gen Comet Lake سازگار است. Core i5-11400F تراشه نسل یازدهم Rocket Lake است. به نظر می رسد که سازنده تراشه به طور مخفیانه پشتیبانی Rocket Lake را روی DG1 اضافه کرده است.

بخاطر داشته باشید که YouTuber جایگزین حافظه 8 گیگابایتی حافظه DDR4-3000 با کیت حافظه دو کاناله 16 گیگابایتی (2×8 گیگابایت) DDR4-3600 شده است. به روزرسانی احتمالاً عملکرد رایانه شخصی را نسبت به پیکربندی سهام بهبود می بخشد.

نتایج نشان داد که DG1 می تواند بیش از 60 فریم در ثانیه را در 1080p (1920 x 1080) با تنظیم پیش تنظیم گرافیکی کم ارائه دهد. فقط چند عنوان ، مانند Cyberpunk 2077 و Red Dead Redemption 2 ، شرایط سختی را برای DG1 ایجاد کردند. با این حال ، کارت گرافیک هنوز هم بیشتر از 30 FPS را تحت فشار قرار می دهد.

همانطور که از اعلامیه DG1 اینتل می دانستیم ، بازار ورود به سطح هدف DG1 در کل بود. عملکرد کارت گرافیک با کیفیت 1080p اگر بتوانید بدون آب نبات چشم نواز زندگی خود زندگی کنید بیش از حد منطقی است. در غیر این صورت ، احتمالاً باید DG1 را تحویل بگیرید. جالب است که ببینیم آیا DG1 می تواند خودش را در برابر یکی از جدیدترین Ryzen APU های AMD نگه دارد یا خیر. متأسفانه ، این یک مبارزه برای یک روز دیگر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری