طبق گزارش‌ها، AMD در حال کار بر روی فناوری SAS است که در لپ‌تاپ Voyager Corsair در ماه ژوئن معرفی شد.

طبق گزارش ها AMD در حال کار بر روی فناوری جدیدی به نام Smart Access Storage یا SAS است که برای اولین بار در لپ تاپ Corsair’s Voyager عرضه خواهد شد.

فناوری ذخیره‌سازی دسترسی هوشمند AMD “SAS” در حال کار است و در ماه ژوئن برای لپ‌تاپ Voyager Corsair عرضه می‌شود.
بر اساس این گزارش، AMD Smart Access Storage شبیه به Smart Access Memory خواهد بود اما به طور خاص با سخت افزار ذخیره سازی روی رایانه های شخصی کار می کند. اطلاعات کمی در مورد این فناوری وجود دارد، اما می‌تواند نوعی از Microsoft DirectStorage API باشد که در ماه مارس به بخش بازی‌های رایانه‌های شخصی راه پیدا کرده است و با یک راه‌حل API ذخیره‌سازی «مثل کنسول» بهبود قابل توجهی در زمان بارگذاری به ارمغان می‌آورد. .

با جابه‌جایی به DirectStorage API، کاربران می‌توانند تا 20 تا 40 درصد در CPU صرفه‌جویی کنند و توسعه‌دهندگان بازی Forespoken، Luminous Productions، قبلاً اولین نسخه نمایشی خود از بازی را که بر روی سخت‌افزار رایانه شخصی AMD اجرا می‌شد، به اشتراک گذاشته‌اند. توجه داشته باشید که این فناوری مدتی است که فقط در کنسول‌های سری Xbox مایکروسافت در دسترس بوده است و هنوز کار در مورد API در حال انجام است تا آن را در عناوین نسل بعدی AAA ارائه کند.

در مورد پلتفرمی که انتظار می‌رود راه‌حل ذخیره‌سازی دسترسی هوشمند AMD را ببینیم، Corsair Voyager یکی از اولین لپ‌تاپ‌هایی خواهد بود که از این فناوری بهره می‌برد. Corsair مدتی است که سعی می کند وارد فضای لپ تاپ شود و پلتفرم لپ تاپ “Xenomorph” آنها چندی پیش با طیف وسیعی از مشخصات قدرتمند از جمله پردازنده AMD Radeon 9 6900HX و پردازنده گرافیکی Radeon RX 6800M به بیرون درز کرد. این قطعاً مانند یک راه حل AMD ‘ADVANTAGE’ با طراحی تمام AMD به نظر می رسد و یک ویترین عالی برای فناوری جدید خواهد بود.

اکنون باید به این فکر کنید که چرا AMD نام مایکروسافت DirectStorage را انتخاب نکرد؟ دلیلش این است که خود API است که به این شکل نامگذاری شده است. در مورد خود فناوری، NVIDIA، Intel و AMD ممکن است در نهایت آن را چیزی متفاوت بنامند، اما باید دید. علاوه بر این، ما نمی‌توانیم با اطمینان 100% مطمئن شویم که آیا این فناوری توسعه‌ای از DirectStorage API یا چیزی متفاوت خواهد بود. انتظار می‌رود که لپ‌تاپ Corsair Voyager در ماه ژوئن معرفی شود، بنابراین به احتمال زیاد در جریان سخنرانی AMD Computex 2022 که اخیراً برای 23 می نیز اعلام شد، اطلاعات بیشتری در مورد SAS خواهیم شنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری