تولید gpu توسط شرکتهای چینی

شرکتهای چینی در سه ماهه بعدی gpu های 7 نانومتری به خط تولید میفرستند

انویدیا و AMD همچنان بر بازار GPU تسلط دارند ، اما سازنده GPU مستقر در چین Biren Technology امیدوار است که این وضعیت را تغییر دهد. این شرکت در صدد ارسال اولین طرح GPU 7 نانومتری خود برای تولید در سه ماهه سوم سال است. این شرکت در مصاحبه ای (از طریق CnTechPost) گفت. Biren Technology می گوید که پردازنده گرافیکی محاسبه شده آن با نسل بعدی پردازنده های 5 نانومتری انویدیا (گمان می رود “هاپر” و “لاولاس” باشد) رقابت خواهد کرد.

محصول اولیه Biren Technology یک پردازنده گرافیکی محاسباتی است که مخصوص بارهای هوش مصنوعی طراحی شده است ، بنابراین برای هر دو روش آموزش و استنباط طراحی شده است. Biren GPU را در سه ماهه سوم امسال ضبط خواهد کرد (به این معنی است که این طرح را به تولید می رساند) و این تراشه اولین بار در سال آینده برای اولین بار در بازار عرضه خواهد شد. تراشه Biren روی گره 7 نانومتری قرار خواهد گرفت ، اما مشخص نیست که آیا این توسعه دهنده از TSMC مستقر در تایوان یا رقیب خود ، Samsung Foundry مستقر در کره استفاده خواهد کرد.

با توجه به مدت زمان معمول شرکتها برای تولید سیلیکون جدید خود (با فرض اینکه طبق برنامه کار می کند) صرف می شود ، منطقی است که از Biren Technology انتظار داشته باشیم پردازنده گرافیکی خود را در Q3 یا Q4 2022 به صورت تجاری منتشر کند.

Biren Technology در سال 2020 170 میلیون دلار از بودجه سری A دریافت كرد ، بنابراین بودجه آن نیز تأمین می شود. در همین حال ، بر اساس برآوردهای استراتژی های تجارت بین الملل (به نقل از SemiEngineering) ، توسعه و اجرای یک پردازنده نسبتاً پیچیده 7 نانومتری مبتنی بر FinFET حدود 297.8 میلیون دلار هزینه دارد. IBS می گوید که یک طراحی بسیار پیچیده می تواند هزینه ای بالغ بر 1.5 میلیارد دلار داشته باشد. به همین منظور ، باید دید تراشه هوش مصنوعی Biren چقدر توانایی و پیچیدگی آن را دارد.

جالب توجه است که اخیراً Biren CTO و معمار ارشد مایک هونگ در مصاحبه ای با رسانه های چینی گفتند که عملکرد اولین تراشه Biren با پردازنده های گرافیکی 5 نانومتری آینده انویدیا رقابت خواهد کرد. البته ، رقابتی بودن به معنای غلبه بر GPU انویدیا نیست ، بلکه به معنای همزیستی در بازار است. بعلاوه ، هیچ راهی (کوتاه از جاسوسی صنعتی) وجود ندارد که هونگ بداند معماری رمزگذاری شده Hopper یا Lovelace انویدیا در چه توانایی است ، بنابراین باید نظرات او را با یک نمک در نظر بگیریم.

در توضیحات وب سایت شرکت ، Biren Technology در سال 2019 تاسیس شد تا GPU های مناسب برای هوش مصنوعی ، محاسبات با کارایی بالا (HPC) و ارائه گرافیک را توسعه دهد. Biren قصد ندارد بلافاصله یک GPU جهانی بسازد ، بنابراین اولین محصول فقط برای بارهای ابری AI طراحی خواهد شد (یعنی با تمرکز بر محاسبات INT8 و FP16). با این وجود ، از “فناوری بسته بندی پیشرفته” برای پرداختن به برنامه های کاربردی خواستار خواهد شد. در نهایت ، Biren به سراغ برنامه های HPC می رود و سپس با GPU دنبال می شود که برای AI ، HPC و گرافیک استفاده می شود.

Biren دومین شرکت چینی است که به دنبال Tianshu Zhixin با پردازنده گرافیکی Big Island خود از گره 7 نانومتری برای ساخت GPU برای کاربردهای AI و HPC استفاده می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری