پلی استیشن 5

سونی در اواخر 2020 بیش از 4.5 میلیون پلی استیشن 5 به فروش رساند

شرکت سونی اخیرا آمار مالی سه ماهه پایانی سال 2020 خود را اعلام کرده که طبق آن فروش کنسول نسل نهمی پلی استیشن 5 از 4.5 میلیون واحد عبور کرده است. برند ژاپنی موفق شد در سه ماهه پایانی یعنی همان ابتدا لانچ به فروش 4.5 میلیون دستگاهی این کنسول قدرتمند دست پیدا کند.

گفته می‌شود این میزان فروش دقیقا مشابه پلی استیشن 4 بوده که در ابتدا لانچ نوامبر 2013، بیش از 4.5 میلیون واحد کنسول عرضه کرد. اگرچه این میزان زیاد بوده اما چندان با تقاضا بازار مطابقتی ندارد. باتوجه به محدودیت تولید، سونی انتظار دارد در سه ماهه نخست سال 2021 تنها 3 میلیون واحد پلی استیشن 5 به فروش برساند. یعنی اگر پیش بینی سونی فروش سه میلیونی در سه ماهه اول 2021 است، باید انتظار داشت 1 میلیون واحد به دست مشتریان برسد.

سونی به دنبال فروش بیشتر پلی استیشن 5

گذشته از آن گفته شده پلی استیشن 5 برای سونی ضرردهی داشته و هر واحدی که به فروش می‌رسد ضرر 100 دلاری به همراه دارد. کنسول نسل نهمی سونی دارای طراحی ارتقایافته و بهتر نسبت به نسل قبل بوده و می‌تواند بازی‌های روز را با وضوح 4K/60fps اجرا کند. شرکت ژاپنی اگرچه به عرضه چندین مدل بین نسلی از پلی استیشن 4 پرداخت، اما مشخص نیست آیا PS5 هم شامل یک کنسول میان نسلی خواهد شد یا خیر.

فروش پلی استیشن 5

 

ناگفته نماند این کنسول بازی پرتقاضا، در دو نسخه دارای دیسک درایو و آل دیجیتال معرفی و عرضه شد. نسخه دارای دیسک درایو 499 دلار و نسخه آل دیجیتال نیز 399 دلار قیمت دارد. برای کسب جزئیات تکمیلی و فنی بهتر است به وب سایت شرکت سونی مراجعه داشته باشید. شرکت سازنده اعلام کرده در سال 2021 عناوین انحصاری هیجان انگیز برای PS5 منتشر خواهد شد و انتظار می‌رود درصد فروش بالایی را در این سال پرتقاضا برای کنسول نسل نهمی شاهد باشیم.
تاکنون نیز برخی عناوین چون اسپایدرمن مایلزمورالس برای پلی استیشن 5 منتشر شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری