ddr5 سامسونگ

سامسونگ در حال توسعه ماژول 512 گیگابایتی DDR5 با چیپ HKMG DDR5

سامسونگ اعلام کرده است که اولین ماژول حافظه 512 گیگابایتی صنعت را با استفاده از جدیدترین دستگاه های حافظه DDR5 خود که از دی الکتریک های با k بالا به عنوان عایق استفاده می کنند ، توسعه داده است. DIMM جدید برای سرورهای نسل بعدی که از حافظه DDR5 استفاده می کنند ، شامل آنهایی که از پردازنده های AMD Epyc ‘Genoa’ و Intel Xeon Scalable ‘Sapphire Rapids استفاده می کنند ، طراحی شده است.


ماژول حافظه 512 گیگابایتی DDRM ثبت شده DIMM (RDIMM) سامسونگ از 32 پشته 16 گیگابایتی مبتنی بر هشت دستگاه 16 گیگابایتی DRAM استفاده می کند. پشته های 8-Hi از طریق سیلیکون از طریق اتصال متصل می شوند تا سیگنال دهی کم و کیفیت را تضمین کنند. بنا به دلایلی ، سامسونگ حداکثر میزان انتقال داده را که RDIMM از آن پشتیبانی می کند ، فاش نمی کند ، امری کاملاً غیرمنتظره نیست زیرا این شرکت نمی تواند مشخصات سیستم عامل های نسل جدید سرور را فاش کند.
نکته جالب در مورد 512 گیگابایت RDIMM سامسونگ این است که از جدیدترین دستگاه های حافظه 16 گیگابایتی DDR5 این شرکت استفاده می کند که عایق های سنتی را با ماده ای با کیفیت بالا که در اصل برای دروازه های منطقی برای کاهش جریان نشت استفاده می شود ، جایگزین می کند. این اولین بار نیست که سامسونگ از فناوری HKMG برای حافظه استفاده می کند زیرا در سال 2018 استفاده از آن را برای دستگاه های پرسرعت GDDR6 آغاز کرده است. از نظر تئوری ، استفاده از HKMG می تواند به دستگاه های DDR5 سامسونگ کمک کند تا نرخ انتقال اطلاعات بالاتر را نیز داشته باشند.

ddr5 سامسونگ 2
سامسونگ می گوید که به دلیل کاهش ولتاژ DDR5 ، لایه عایق HKMG و سایر تجهیزات پیشرفته ، دستگاه های DDR5 آن 13٪ انرژی کمتری نسبت به دستگاه های قبلی مصرف می کنند که این امر به ویژه برای 512 گیگابایت RDIMM مورد استفاده در سرورها بسیار مهم خواهد بود.
ماژول های جدید حافظه 512 گیگابایتی سامسونگ هنگامی که با پردازنده های سرور دارای هشت کانال حافظه و دو کانال DIMM در هر کانال استفاده می شود ، به شما امکان می دهد هر پردازنده را تا 8 ترابایت حافظه DDR5 مجهز کنید ، در حالی که در حال حاضر 4 ترابایت حافظه وجود دارد.

سامسونگ می گوید قبلاً نمونه برداری از ماژول های مختلف DDR5 را با شرکای مختلف جامعه سرور آغاز کرده است. این شرکت انتظار دارد نسل بعدی DIMM های خود توسط سرورهای زمانی که حافظه DDR5 وارد بازار می شوند ، تأیید و تأیید شوند.
کارولین Duran ، معاون رئیس جمهور و جنرال موتورز گفت: “تیم های مهندسی اینتل از نزدیک با رهبران حافظه مانند سامسونگ همکاری می کنند تا حافظه سریع و کم مصرف DDR5 را ارائه دهند که عملکرد بهینه شده و سازگار با پردازنده های آینده Xeon مقیاس پذیر Intel ، با نام رمز Sapphire Rapids باشد.” فناوری حافظه و IO در اینتل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری