برنامه های ضروری که باید بر روی سیستم گیمینگ نصب شود

وقتی یکی سیستم جدید تهیه می کنید به دلیل نو بودن ویندوز آن، برنامه ها و نرم افزارها با سرعتی بالا نصب می شوند. باید به این نکته توجه داشته باشید که کامپیوتر یک گیمر باید برنامه های خاصی داشته باشد. ممکن است در اولین مورد به یاد نرم افزارهایی مانند استیم، گوگل کروم  و … بیفتد. البته نرم افزارهای ضروری تنها به این موارد ساده ختم نمی شوند. سرویس های باندلینگ به شما این امکان را خواهند داد که بتوانید تمام نرم افزارهای ضروری در یک سیستم گیمینگ را به آسانی نصب کنید. ما نیز سعی کرده ایم در این مقاله، لیستی از برنامه های ضروری که باید بر روی سیستم گیمینگ نصب شود را بیان خواهیم کرد.

برنامه Ninite

این برنامه به شما کمک می کند تا فهرستی از برنامه های مورد نیاز را تهیه و سپس دانلود کنید. در نهایت می توانید همه برنامه ها را به صورت همزمان روی سیستم خود نصب نمایید. نکته مهمی که در مورد استفاده از این برنامه بسیار عالی است، عدم وجود تبلیغات و نرم افزارهای رایگان است. در نتیجه با استفاده از این برنامه عملکرد سیستم شما کند نخواهد شد. با یان حال، ممکن است در لیست تهیه شده توسط این برنامه، نرم افزارها و برنامه هایی وجود داشته باشد که نصب آنها ضروری نیست. به همین دلیل، ما برای کمک به شما مهمترین موارد را بیان می کنیم.

 

 

فهرست مهمترین برنامه های سیستم گیمینگ

  • مرورگرهای اینترنت

این قسمت شامل برنامه هایی مانند گوگل کروم، فایرفاکس و اپرا است.

  • نرم افزارهای امنیتی

در این مرحله باید آنتی ویروس مناسب را بر روی سیستم نصب کنید. ما به شما استفاده از نسخه های اویرا را پیشنهاد می کنیم.

  • انواع پیام رسان ها

 

 

یکی از مواردی که برای هر گیمر به عنوان ابزاری ضروری به حساب می آید، پیام رسان است. پیام رسان discord می تواند به خوبی پاسخگوی نیازهای شما باشد. اما اگر از گوشی خود برای انجام بازی استفاده می کنید، پیام رسان skype نیز می تواند گزینه ای مناسب باشد. این پیام رسان ها به شما امکان می دهند تا لذت برقرار بهترین تماس های صوتی و تصویری با سایر دوستان و همبازی های خود را تجربه کنید.

  • نرم افزار فشرده سازی

اغلب کاربران برای فشرده سازی فایل های خود از نرم افزارهای winrar و winzip استفاده می کنند. این نرم افزارها نیز عملکرد و قابلیت های مناسبی دارند. اما نرم افزاری که ما به شما پیشنهاد می کنیم zip-y نام دارد. مزایای اصلی این نرم افزار سبک بودن، سرعت بالای اجرا و رایگان بودن آن است.

  • مولتی مدیا ها

نرم افزاری که در این قسمت به شما توصیه می کنیم، vlc است. زیرا چنین نرم افزار قابلیت پشتیبانی از همه برنامه ها را دارد. بعلاوه نیاز به استفاده از کرک های خارجی نیز نیست. علاوه بر این، برخی نرم افزارها هستند که به صورت اختیاری و یا در صورت لزوم می توانید آنها را نصب کنید. این نرم افزارها عبارتند از:

  • آی تونز یا ITunes

توجه داشته باشید استفاده از نرم افزار آیتونز در سیستم با مشکلات فراوانی مواجه است. اما اگر قصد استفاده از گوشی های آیفون برای انجام بازی های رایانه ای را دارید باید حتما این برنامه را بر روی گوشی های خود نصب کنید.

  • فوت بار 2000

این برنامه یک موزیک پلیر با قابلیت شخصی سازی است. مزیت استفاده از این برنامه قابلیت پشتیبانی از موسیقی های سنگین و دارای فرمت FLAC است. شما بدون دغدغه و نگرانی با استفاده از این برنامه می توانید چنین موسیقی هایی را گوش کنید.

  • برنامه Spotify

یکی از برنامه های اختیاری قبل نصب بر روی سیستم گیمینگ اسپاتیفای است. این برنامه را می توانید به آانی بر روی دسکتاپ نصب و از آن استفاده کنید.

سایر برنامه های مولتی مدیایی که می توانید بر روی سیستم خود نصب کنید عبارتند از: sm player، silverlight، Air،Shockwave. بهتر در ابتدای کار تمام این برنامه ها را بر روی سیستم خود داشته باشید.

  • حافظه ذخیره سازی

به منظور ذخیره سازی و جابجایی فایل ها بر روی سیستم گیمینگ می تواند از dropbox استفاده کنید. علاوه بر این، می توانید از این حافظه برای انتقال داده ها بین چند سیستم نیز استفاده کنید.

  • برنامه ویرایش تصویر

اگر به دنبال یک جایگزین ساده و سبک برای برنامه فتوشاپ هستید ما GIMP را به شما پیشنهاد می کنیم. با وجود اینکه، استفاده از نرم افزار Adobe را ترجیح می دهیم اما مزیت هایی در برنامه فوق وجود دارد که سبب توصیه ما به شما شده است. سبک، ساده و رایگان بودن نسخه های GIMP عمده ترین مزیت ها برای استفاده از آن هستند. بعلاوه، برنامه فوق می تواند پوشش کاملی برای تمام زیادهای معمولی و روتین گیمرها باشد.

اگر شما جزو آن دسته از کاربران هستید که علاقه دارید دائما از صفحه بازی خود اسکرین شات بگیرید، ما توصیه می کنیم برنامه IrfanView را بر روی سیستم خود نصب کنید. با استفاده از این برنامه، قابلیت مدیریت دسته بزرگی از تصاویر را در اختیار خواهید داشت. شم به آسانی می تواند اندازه و فرمت تصویر را تغییر دهید و برش های لازم را در ان ایجاد کنید.

  • برنامه پاکسازی و مدیریت حافظه

قطعا در آغاز نصب ویندوز، سیستم شما فاقد و عاری از هر گونه برنامه اضافی است. اما شرایط همیشه به این منوال نخواهد بود. برای اینکه بتوانید به خوبی برنامه هیا سیستم خود را مدیریت کنید استفاده از برنامه windirstat گزینه ای بسیار مناسب است. این برنامه به شما امکان می دهد بدانید سیستم توسط چه نرم افزارهای اشغال شده است. در نتیجه به آسانی می توانید برنامه های اضافی و غیر ضروری را حذف کنید.

سایر نرم افزارها

در قسمت فوق، عمده ترین و ضروری ترین نرم افزارها و برنامه هایی که هر سیستم گیمینگ به آن نیاز خواهد داشت را بیان کردیم/ اما برخی از برنامه هستند که کاربر می تواند در صورت تمایل اقدام به نصب آنها نماید. در ادامه ما به معرفی و بیان یان دسته از برنامه ها می پردازیم:

  • انواع گیم لانچرها

مطمئنا به خوبی می دانید برای راه اندازی بازی های به این دسته از برنامه نیاز خواهید داشت. اما با توجه به نوع بازی باید گیم لانچر مناسب را انتخاب کنید. مهمترین گیم لانچر ها عبارتند از:

  • GOG Galaxy
  • Epic Games Launcher
  • UPlay
  • Origin
  • Bethesda Games Launcher

شما با استفاده از موارد فوق می توانید به راحتی بازی مورد علاقه خود را دانلود کنید.

  • نرم افزارهای MPC-HC و VLC
  • انواع نرم افزارهای موس و کیبورد

برای شخصی سازی کیبورد و موس استفاده از یکسری برنامه ضروری است. شما با استفاده از این قسمت می توانید نرم افزارهای مورد نیاز موس و کیبورد خود را دانلود کنید.

  • نرم افزار گیف کام
  • نرم افزار Afterburner

 

این نرم افزار عمدتا برای عملکرد بهتر پردازنده سیستم و گرافیک بعد از اجرای هر بازی به کار می رود. قابلیت های موجود در این برنامه سبب می شود که بتوانید حافظه سیستم با توجه به نیاز خود استفاده کنید. بعلاوه، با استفاده از این نرم افزار قابلیت تغییر در فریم بازی ها را در اختیار خواهید داشت.

  • نرم افزارهای مادربرد

 

در صورتی که شما یک کامپیوتر یا لپ تاپ مناسب برای گیمینگ را تهیه کرده باشید، مطمئنا تمام برنامه و درایوها مورد نیاز بر روی آن نصب شده است. با این حال، برخی از برنامه های ضروری برای مادربرد وجود دارد که در صورت دانلود و راه اندازی می تواند در حین بازی به شما کمک کند. این نرم افزار عملیات اپدیت سازی و یا اورکلاک خودکار برنامه ها را انجام می دهند. به عبارت ساده، با استفاده از این برنامه نیاز نیست که شما دائما سیستم خود را ری استارت کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری