نمایشگر گیمینگ سامسونگ مدل odyssey g5

بررسی نمایشگر گیمینگ Odyssey G5 سامسونگ

سری Odyssey G5 سامسونگ یک نسخه محروم از محبوب محبوب لیست ادیسه G7 است ، و این گزینه خوبی برای کسانی است که طراحی و انحنای صفحه نمایشگرهای G7 را ترجیح می دهند ، اما توانایی خرید آنها را ندارند.

 

کیفیت تصویر

سامسونگ C32G55T از صفحه نمایشی به ابعاد 31.5 با رزولوشن 2560 × 1440 Quad HD برخوردار است که منجر به تراکم پیکسلی مناسب 93 PPI (پیکسل در هر اینچ) می شود.
در واقع ، شما به همان اندازه املاک و مستغلات صفحه و وضوح جزئیات را می گیرید که در یک مانیتور 24 ″ 1920 × 1080 ، اما در یک صفحه بسیار بزرگتر.
بعلاوه ، از آنجا که صفحه نمایش بزرگتر است ، می توانید کمی دورتر از آن بنشینید و پیکسل های مجزا را از یکدیگر کمتر تشخیص دهید.
مزیت دیگر 1440p این است که به میزان قابل توجهی کمتر از 4K UHD است و به شما امکان می دهد با یک کارت گرافیک مناسب بازی از نرخ فریم بالاتر لذت ببرید.

 

 

در حال حرکت ، مانیتور دارای نسبت کنتراست استاتیک 2500: 1 بالا است که منجر به ایجاد سیاه پوستان عمیق و مرکب می شود. علاوه بر این ، هیچ درخشش IPS وجود ندارد ، بنابراین شما می توانید از جزئیات زنده در سایه ها و صحنه های تاریک لذت ببرید ، به خصوص اگر مانیتور در یک اتاق تاریک باشد.

حداکثر روشنایی تنها در 250 نیت است. در شرایط معمول مشاهده ، این مقدار زیادی خواهد بود ، و شما حتی می خواهید روشنایی را از حداکثر کاهش دهید.
اگر در اتاق شما نور مستقیم خورشید زیاد است ، برای داشتن تجربه دید بهینه ، باید پرده ها یا پرده‌ها را بیندازید.
بعد ، Samsung Odyssey C32G55T از عمق رنگ 8 بیتی برای 16.7 میلیون رنگ پشتیبانی می کند و 100 ~ از فضای رنگی استاندارد sRGB را پوشش می دهد. برخلاف بسیاری از مانیتورهای بازی VA ، هیچ پشتیبانی از طیف رنگی گسترده ای وجود ندارد.

بنابراین، هنگام تماشای محتوای sRGB ، که شامل بیشتر بازی های ویدیویی و محتوای وب می شود ، رنگ ها از جنب و جوش و اشباع کمتری برخوردار خواهند بود ، اما از دقت بیشتری برخوردار می شوند.
در حقیقت ، بسیاری از افراد نمایش دقیق رنگ sRGB را به رنگ های بیش از حد اشباع ترجیح می‌دهند.
در حالت ایده آل ، شما می توانید از بین این دو گزینه انتخاب کنید، اما بسیاری از مانیتورهای دامنه وسیع حالت sRGB مناسبی ندارند.
HDR (محدوده دینامیکی بالا) پشتیبانی می شود ، اما به دلیل کمبود نور محلی ، روشنایی زیاد و گستره رنگ گسترده ، شما تجربه قابل توجه تماشای HDR را ندارید.

 

 

عملکرد

ورودی C32G55T سامسونگ با تاخیر ورودی بسیار کم 4 میلیونی است ، بنابراین نمی توانید متوجه تأخیر عملکرد و نتیجه روی صفحه شوید. احتمالاً بزرگترین ضعف سامسونگ G5 عملکرد سرعت پاسخ پیکسل است ، زیرا به سرعت G7 نیست.

برخی از شبح ها ، به ویژه در صحنه های تاریک ، در پشت اجسام با سرعت بالا قابل مشاهده است. بنابراین ، ما Samsung C32G55T را برای بازیکنان رقابتی FPS توصیه نمی کنیم. اگر به شبح حساس نیستید و فقط به صورت سرگرم کننده بازی های سریع را انجام می دهید ، سرعت زمان پاسخ برای اکثر کاربران مسئله ای نخواهد بود.

سه حالت overdrive وجود دارد: استاندارد ، سریع تر و سریع ترین – به علاوه حالت تحریک نور پس زمینه: سریعترین (MBR). حالت استاندارد پیکسل ها را به اندازه کافی سریع منتقل نمی کند در حالی که سریع ترین حالت آنها را بیش از حد تحت فشار قرار می دهد و در نتیجه باعث ایجاد پیکسل می شود.

خوشبختانه ، حالت Faster بدون معرفی براندازی ، بیشتر شبح ها را از بین می برد. حالت سریعترین (MBR) واضح ترین وضوح حرکت را ارائه می دهد ، اما روشنایی تصویر را در روند کار قربانی می کند و نمی تواند همزمان با FreeSync فعال باشد ، فقط در 144 هرتز ثابت.

FreeSync با محدوده نرخ تازه سازی متغیر 48-144Hz (VRR) بیش از HDMI برای کارتهای AMD سازگار و بیش از DisplayPort برای هر دو کارت گرافیک AMD و NVIDIA پشتیبانی می شود.
VRR سرعت تازه سازی مانیتور را با نرخ فریم GPU هماهنگ می کند تا پارگی و لکنت صفحه با جریمه تأخیر ورودی نامحسوس برطرف شود.

متأسفانه، همانطور که در بیشتر پانل های VA وجود دارد، برخی از واحدهای مانیتور C32G55T سامسونگ تحت تأثیر لرزش روشنایی FreeSync تحت تأثیر قرار می گیرند. این مسئله حتی برخی از مدل های مدل G7 به مراتب گران تر ، با وجود صدور گواهینامه رسمی “G-SYNC سازگار” توسط NVIDIA، آزار می دهد.

 

 

ویژگی ها

منوی OSD (نمایشگر روی صفحه) مانیتور کاربر پسند است و به لطف جوی استیک جهت دار که در زیر حاشیه پایین صفحه قرار گرفته است کار با آن آسان است.
از ویژگی های قابل توجه بازی می توان به Virtual Aim Point (خطوط متقاطع سفارشی) ، ایستگاه از پیش تنظیم تصویر از قبل کالیبره شده (FPS ، RTS ، RPG و …) و Black Equalizer (بهبود دید در صحنه های تاریک) اشاره کرد.نور پس زمینه مانیتور بدون سوسو زدن است و یک فیلتر کم نور آبی (حالت Eye Saver Mode) وجود دارد. سایر تنظیمات موجود در منوی OSD شامل ابزارهای استاندارد تنظیم تصویر مانند روشنایی، کنتراست، وضوح و غیره است.
ویژگی اصلی مانیتور سامسونگ Odyssey G5، انحنای شیب دار 1000R است. این مهمترین نقطه فروش است. با این حال، در حالی که برخی از مردم کاملا آن را دوست دارند ، دیگران ممکن است آن را تحقیر کنند. به طور کلی ، فقط مدتی طول می کشد تا به آن عادت کنید.
نمایشگرهای بازی منحنی 32 اینچی 1440 پیکسلی 144 هرتز با انحنای صفحه نمایش کمتر تهاجمی، مانند Gigabyte G32QC (1500R) ، AOC CQ32G1 (1800R) وجود دارد و حتی مدل های صفحه تخت مانند LG 32GK650F نیز وجود دارد.

 

 

قیمت و مدل های مشابه

C32G55T سامسونگ با قیمت 350 3 – 380 دلار ما فقط درصورتی که واقعا صفحه نمایش با چنین انحنای شیب دار بخواهید، آن را توصیه می کنیم.
در غیر این صورت ، می توانید یک نمایشگر بازی مشابه با انحنای ظریف تر را با قیمت 320 دلار دریافت کنید.
سامسونگ C32G5 همچنین به عنوان مدل 27 سایز ، Samsung C27G55T با قیمت 300 دلار در دسترس است و حکم آن یکسان است. مدلهای مشابه اما ارزانتری با ابعاد 27 ″ 1440p 144Hz در دسترس هستند، بنابراین تنها در صورتی که انحنای تندتری با ارزش هزینه اضافی پیدا کرده اید، با سامسونگ Odyssey C27G55T همراه شوید.

 

نتیجه گیری

سامسونگ ادیسه G7 نوار بالایی را برای عملکرد زمان پاسخ پیکسل در مورد مانیتورهای VA تعیین کرده است که پس از بررسی سری G7 طعم بدی را به جا می گذارد.
ما واقعاً منتظر مانیتورهای بازی VA با نرخ تازه سازی با قیمت مناسب با زمان پاسخ سریع هستیم. در حالت ایده آل در هر دو حالت تخت و خمیده وجود دارد.
تا آن زمان ، سامسونگ C32G5 و سامسونگ C27G5 گزینه های خوبی برای کسانی هستند که طراحی منحنی تهاجمی را دوست دارند ، اما توانایی خرید مدل های پیشرفته G7 را ندارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری