Zephyrus f

بررسی لپتاپ ایسوس ROG Zephyrus Duo 15 (GX551)

نقاط قوت

+ قیمت شروع جدید و پایین تر

+ نمایشگر ثانویه مبتکرانه و زاویه دار

+ پردازنده AMD Ryzen 9 5000 عملکرد برتر جدول را ارائه می دهد

+ با وجود قدرت اضافه ، ساختار قابل حمل قابل حمل را حفظ می کند

+ به اندازه کافی عضلانی است که می تواند از نمایشگر اصلی 4K در تازه سازی 120 هرتز استفاده کند

نقاط ضعف

– هنوز گران است (به خصوص همانطور که در مدل تست ما پیکربندی شده است)

– GeForce RTX 3080 دارای ارزش س questionال برانگیز در برابر سیستم های رقیب RTX 3070

– وب کم ندارد

مشخصات ASUS ROG ZEPHYRUS DUO 15 (GX551)

کاربری                                                  گیمینگ

پردازنده                                                 AMD Ryzen 9 5900HX
سرعت پردازنده                                       3.3 GHz
حافظه رم (در هنگام تست)                        32 GB
نوع درایو بوت                                           SSD
ظرفیت درایو بوت (در هنگام تست)               2 TB
اندازه صفحه نمایش                                  15.6 inches
وضوح صفحه نمایش                                  3840×2160
صفحه نمایش لمسی                                خیر                       
تکنولوژی پنل                                            IPS
نرخ بازسازی صفحه نمایش                         هرتز    120
Graphics Processor                        Nvidia GeForce RTX 3080
حافظه گرافیکی                                       16 GB
شبکه بی سیم                                       Bluetooth, 802.11ax (Wi-Fi 6)
ابعاد                                                      (HWD) 0.82 by 14.2 by 10.6 inches
وزن                                                       5.3 lbs
سیستم عامل                                         Windows 10
عمر باتری (در هنگام تست)                       5:31

ROG Zephyrus Duo 15 اصلی (GX550) سال گذشته با طراحی صفحه نمایش دوتایی که ماهرانه اجرا شده بود ما را به هیجان آورد و حالا ایسوس عملکرد فوق العاده ای را به ما ارائه داده است. مدل 2021 GX551 (با شروع 2،199،99 دلار ؛ 3،699،99 دلار به عنوان آزمایش شده) پردازنده های جدید Ryzen 5000 AMD و پردازنده های گرافیکی سری GeForce RTX 30 انویدیا را تحمل می کند و عملکرد بهتر بازی و ویرایش رسانه را ارائه می دهد. علی رغم گران قیمت بودن پیکربندی آزمون (به دلایل مختلف یکی از مدلهای ارزان قیمت ایسوس را به شما پیشنهاد می دهیم) ، مدل پایه GX551 در واقع هزینه کمتری نسبت به مدل قبلی GX550 دارد. یک نقطه ورود قابل دسترسی برای این دستگاه با تکنولوژی پیشرفته یک مزیت است و سایر تغییرات و اصلاحات نیز ساختار را بیشتر بهبود می بخشد. Zephyrus Duo 15 هنوز یک ماشین گران قیمت است – صفحه نمایش دوم به جای یک ضرورت همچنان لوکس است اما یک لپ تاپ مخصوص بازی بی نظیر و جذاب است.

Zephyrus front

ساخت صفحه نمایش دوتایی ساده

طراحی مدل 2021 بسیار شبیه به نسخه اصلی است ، اما منحصر به فرد بودن آن مستلزم فقدان نتیجه است. اول ، بدیهی است: صفحه های دوتایی ویژگی خیمه شب بازی هستند و به صورت بسیار ساده اجرا می شوند. ما در مورد کارهایی که آنها می توانند انجام دهند در یک لحظه بیشتر صحبت خواهیم کرد ، اما این مفهوم همچنان قابل توجه است ، همانطور که لپ تاپ باریک و قابل حمل است در حالی که نمایشگرهای دوگانه را در خود جای داده است. ابعاد Duo 0.82 در 14.2 در 10.6 اینچ و وزن 5.3 پوند است ، که مشابه نمونه سال گذشته و بزرگتر از بسیاری از دکل های بازی معمولی نیست.

نسخه امسال تغییرات زیبایی دارد: درب آن متفاوت به نظر می رسد ، با طراحی جدیدی رونق گرفته و Asus رنگ خاکستری آبی را برای ظاهری کاملا سیاه تغییر داده است. (در عکس بالا در زیر چراغ های استودیوی ما کمی کم رنگ تر به نظر می رسد ، اما مطمئن باشید ، کار رنگ سیاه بسیار تیره است.) این سیستم با درب بسته و در هنگام باز شدن ، براق و با تکنولوژی بالا شیک به نظر می رسد.

همانند Zephyrus Duo اصلی ، صفحه نمایش دوم (“ScreenPad Plus”) بین صفحه اصلی و صفحه کلید روی لولاهای آن بلند می شود تا هنگام باز شدن درب لپ تاپ ، به سمت شما زاویه بگیرد. این امر باعث می شود تا از یک صفحه تخت از حالت عادی بسیار بیشتر دیده شود و تهویه هوا در زیر صفحه نمایش برای خنک سازی بهتر سیستم باز شود. ایسوس اکنون از این طرح هم به عنوان یک راه حل بازی و هم با ZenBook Duo 14 برای بهره وری عمومی استفاده کرده است و در هر دو حالت به خوبی کار می کند.

Asus ROG Zephyrus Duo 15 (GX551)

ScreenPad Plus به عنوان یک نمایشگر دوم کاملاً قابل استفاده ، کامل با قابلیت لمس ، کار می کند. می توانید همانند نمایشگر خارجی ، پنجره ها را از نمایشگر اصلی به صفحه دوم بکشید و رها کنید (اگرچه انجام این کار کمی دشوارتر است ، زیرا پنجره های برنامه و مکان نما پس از انتقال آنها به صفحه ScreenPad Plus بسیار کوچک به نظر می رسند).

خوشبختانه ، شما به طرز شگفت انگیزی از گزینه های سفارشی سازی نرم افزار برای صفحه نمایش برخوردار هستید. برای اولین بار ، هنگامی که برای اولین بار یک پنجره را می گیرید ، یک نوار نوک ابزار مانند نشانگر شما ظاهر می شود و چند دکمه را برای ضربه زدن به پنجره به صفحه پایین ارائه می دهد. با این کار شما در کشیدن صرفه جویی می کنید ، که اگر با استفاده از صفحه لمسی انجام شود می تواند ناخوشایند باشد. همچنین می توانید یک نوار ابزار مداوم را در ScreenPad Plus قفل کنید ، که گزینه های زیادی مانند کنترل روشنایی ، ناوبری برنامه ، حالت نوشتن دست ، میانبرهای نرم افزار سیستم ایسوس برای کنترل فن ها و نورپردازی و گزینه های اندازه متنوع را ارائه می دهد.

من به ScreenPad Plus ضروری نمی گویم – لپ تاپ ها در تمام این مدت با یک صفحه نمایش کاملاً خوب شده اند – اما این نوع لوکس است که شما برای آن هزینه اضافی پرداخت می کنید ، و برخلاف روکش های چوبی در یک سدان ، یک گزینه مفید در که از آنجا که می توانید تقریباً هر پنجره یا برنامه ای را در آن قرار دهید ، مفید بودن آن به آنچه که می خواهید با آن انجام دهید برمی گردد.

Zephyrus back

از آنجایی که این یک لپ تاپ مخصوص بازی است ، چند حالت استفاده به خصوص برای من مشخص است. در حالی که مشغول بازی هستم ، معمولاً در Discord نیز هستم تا با دوستان چت صوتی داشته باشم. با نصب دسک تاپ مانیتور دوگانه ، داشتن چت روی صفحه دیگر به اندازه کافی آسان است ، اما بازی با لپ تاپ نیاز دارد که بازی خود را به حداقل برسانید یا صفحه دوم را ضمیمه کنید. ScreenPad Plus به شما امکان می دهد Discord یا هر برنامه چت دیگری را که همیشه باز است ، داشته باشید.

این دقیقاً یک تغییر دهنده بازی نیست ، اما نوعی راحتی است که هنگام پرداخت هزینه یک ویژگی لوکس مانند نمایشگر دوم از آن لذت می برید. در همین حال ، یک به روزرسانی نرم افزاری که سازندگان محتوا را به شدت مورد توجه قرار خواهد داد ، ادغام با مجموعه خلاق Adobe است ، به صورت یک صفحه کنترل مداوم با دستورات و میانبرهای قابل تنظیم برای Photoshop ، Premiere Pro ، After Effects و Lightroom.

دو مورد از تلفات این تنظیم صفحه منحصر به فرد صفحه کلید و صفحه لمسی است. صفحه کلید برای ایجاد فضای صفحه نمایش به لبه جلوی لپ تاپ منتقل شده است و استفاده از آن بسیار خوب است ، اما در واقع جایی برای مچ دست ماندن وجود ندارد. خود کلیدها به صورت جداگانه دارای نور پس زمینه هستند که باعث می شود گزینه های سرگرم کننده شخصی سازی داشته باشید و فاصله سفر و بازخورد آنها تجربه تایپ کافی خوبی را ایجاد می کند.

این صفحه لمسی است که بیشتر رنج می برد ، فشرده شده و به یک طرح باریک سمت راست تبدیل می شود که بعضی از آن ها به آن عادت می کند. (ممکن است چپ دستان از موقعیت متنفر باشند.) گیمرها به دلیل ترجیح دادن موش های خارجی مشهور هستند ، اما پد برای مرور کلی کمتر از ایده آل است. با این وجود می تواند با لمس یک دکمه در گوشه بالا سمت چپ ، به یک صفحه عددی با نور LED تبدیل شود.

سرانجام به پورتها می رسیم. در سمت چپ اتصال برق ، جک هدفون و شیار کارت microSD قرار دارد ، در حالی که در سمت راست دو پورت USB 3.1 نوع A و یک پورت USB-C قرار دارد.

بقیه در پشت قرار دارند ، احتمالاً به این دلیل که نیمه عقب هر دو طرف به دریچه های خنک کننده اختصاص یافته است. در اینجا شما یک جک اترنت ، یک خروجی HDMI و یک پورت USB 3.1 نوع A دیگر پیدا می کنید که یک انتخاب پورت جامد را کامل می کند.

هیچ وب کم ای یافت نمی شود ، که در این دوره از کار از راه دور بسیار افزایش یافته ، جای تأسف دارد. ایسوس بلندگوها را ارتقا داد و دو صدای تویتر جلو به جلو برای صدای غنی تر اضافه کرد.

بررسی کامپوننت: AMD و Nvidia جدیدترین نسخه خود را به ارمغان بیاورند
با تغییر جزئی زیبایی و ویژگی ، ما می توانیم به داخلی برسیم. اجزای اصلی این لپ تاپ ستاره های نمایش هستند که به ترتیب به لطف AMD و Nvidia در هر دو پردازنده و پردازنده گرافیکی ارتقا یافته اند. ما ابتدا پردازنده سری Ryzen 5000 را در Asus ROG Flow X13 آزمایش کردیم و انتظارات زیادی را برآورده کرد ، بنابراین مشتاق بودم ببینم عملکرد یک لپ تاپ بزرگتر 15.6 اینچی چیست. همچنین جالب است که نگاهی دوباره به پردازنده های گرافیکی لپ تاپ سری RTX 30 انویدیا بیندازیم ، که پس از موفقیت همتایان دسکتاپ خود انتظار زیادی را می کشند اما تاکنون چیزی در مورد کیسه های مختلف در آزمایشات ما ثابت کرده اند.

نمایشگر اصلی در دو ترکیب وضوح و نرخ تازه سازی ارائه می شود: HD کامل (1080p) با نرخ تازه سازی 300 هرتز و 4K UHD با نرخ تازه سازی 120 هرتز. ScreenPad Plus اکنون با کیفیت کامل HD و UHD نیز در دسترس است. پیش از این ، نمایشگر ثانویه فقط با UHD (از نظر فنی 3840 در 1100 پیکسل با توجه به ابعاد غیرمعمول آن) در دسترس بود ، اما گزینه با رزولوشن پایین به طور م effectivelyثر قیمت شروع کمتری به سیستم می دهد.

شما نمی توانید صفحات را در هر ترکیبی انتخاب و انتخاب کنید – سه مدل از Zephyrus Duo وجود دارد و صفحه ها به اجزای دیگر گره خورده اند. مدل پایه 2،199،99 دلار ترکیبی از یک پردازنده Ryzen 7 5800H ، 16 گیگابایت حافظه ، یک درایو حالت جامد 1 ترابایتی ، کارت گرافیک GeForce RTX 3060 و نسخه های Full HD نمایشگر اصلی و ScreenPad Plus است. این پس انداز قابل توجهی نسبت به GX550 اصلی است که از 2999،99 دلار آغاز شد. مدل میانی با قیمت 2،899.99 دلار عرضه می شود که همان نمایشگرها را با تراشه Ryzen 9 5900HX ، 32 گیگابایت رم و گرافیک RTX 3070 مرتبط می کند.

واحد بررسی ما بهترین نسخه است که 3،699،99 دلار با صفحه نمایش UHD 120 هرتز ، UHD ScreenPad Plus ، پردازنده Ryzen 9 5900HX ، 32 گیگابایت حافظه ، 2 ترابایت حافظه SSD و GPU GeForce RTX 3080 بسیار جذاب است. من شخصاً فکر نمی کنم جهش چشمگیر قیمت برای صفحه نمایش های دوگانه 4K و RTX 3080 ارزش آن را داشته باشد (در بخش عملکرد بیشتر در مورد آن صحبت کنید) ، اما اگر بودجه شما حد و مرزی ندارد ، این ممکن است پیکربندی همه جانبه شما باشد . حداقل با این صفحه نمایش ، شما مانند بسیاری از نمایشگرهای 4K گذشته ، از نرخ تازه سازی برای وضوح بالاتر دست نمی کشید ، حتی اگر بازی با رزولوشن 4K حتی برای اجزای سطح بالا نیز چالش برانگیز باشد.

 

تست عملکرد: تاول زدن Ryzen 9 Speed ​​، RTX 30 Series Boost

برای درک عملکرد اجزای جدید ، من Zephyrus Duo GX551 را نه تنها در برابر لپ تاپ های قبلی ، بلکه در رده های بالاتر لپ تاپ های بازی قرار داده ام. جدول زیر نام و مشخصات آنها را نشان می دهد. (در مورد چگونگی آزمایش لپ تاپ بیشتر ببینید)

Zephyrus test system configuration1

Alienware m15 R4 دارنده جایزه Editors ‘Choice برگزیده ما برای لپ تاپ های بازی 15 اینچی است و تا به امروز بهترین مجری سری RTX 30 را که دیده ایم ، گنجاندن آن در اینجا را ضروری می کند. MSI GS66 Stealth نگاه دیگری به RTX 3080 به عنوان یک رقیب مستقیم ارائه می دهد ، در حالی که Asus TUF Dash F15 پردازنده های “Tiger Lake-H” اینتل را وارد ترکیب می کند. سرانجام ، Zephyrus Duo قبلی به ما نشان می دهد که RTV 2080 Super (Max-Q) انویدیا در برابر جانشین خود چگونه مقاومت می کند.

 

تست های بهره وری ، ذخیره سازی و رسانه ها

PCMark 10 و 8 مجموعه عملکردی جامعی است که توسط متخصصان معیار PC در UL (Futuremark سابق) ساخته شده است. آزمون PCMark 10 که ما اجرا می کنیم ، جریان های مختلف بهره وری و ایجاد محتوا را در دنیای واقعی شبیه سازی می کند. ما از آن برای ارزیابی عملکرد کلی سیستم برای کارهای دفتر محور مانند پردازش کلمه ، جوی صفحات گسترده ، مرور وب و کنفرانس ویدیویی استفاده می کنیم. در همین حال ، PCMark 8 دارای یک خرده آزمون ذخیره سازی است که ما برای ارزیابی سرعت درایو بوت سیستم از آن استفاده می کنیم. هر دو آزمون نمره عددی اختصاصی دارند. اعداد بالاتر بهتر هستند.

Zephyrus pcmark test

این تراشه Ryzen 9 تا حد زیادی سریع است و شکافی را در PCMark 10 باز می کند که به ندرت در دستگاه های معادل آن مشاهده می کنیم – در واقع بالاترین امتیاز PCMark 10 که تاکنون از لپ تاپ ثبت کرده ایم. تا حدی ، نمره بالاتر در این آزمون برای استفاده روزمره خیلی مهم نیست: از یک آستانه خاص ، همه این لپ تاپ ها برای کارهای روزمره و چند وظیفه ای بیش از سرعت کافی هستند. اما این به احتمال بیشتر برای استفاده های شدیدتر اشاره دارد ، که ما را به آزمایش های بعدی می رساند.

بعدی آزمایش Cinebench R15 پردازنده ماکسون است که برای استفاده از تمام هسته ها و رشته های پردازنده موجود کاملاً رشته ای است. Cinebench برای ارائه یک تصویر پیچیده به جای پردازنده گرافیکی بر CPU تأکید می کند. نتیجه یک نمره انحصاری است که نشان دهنده مناسب بودن رایانه شخصی برای حجم کار زیاد پردازنده است.

Zephyrus cinebench test

Cinebench اغلب پیش بینی کننده خوبی برای آزمایش ویرایش فیلم Handbrake ما است ، تمرین سخت و پیچیده دیگری که بسیار به CPU وابسته است و با هسته ها و رشته ها به خوبی مقیاس می شود. در آن ، ما یک کرونومتر را روی سیستم های آزمایشی قرار می دهیم زیرا آنها یک کلیپ استاندارد 12 دقیقه ای از فیلم 4K (فیلم آزمایشی مخلوط کن منبع باز Tears of Steel) را به یک فایل MP4 1080p تبدیل می کنند. این یک تست زمان بندی شده است و نتایج پایین تر بهتر است.

Zephyrus handbrake test

ما همچنین یک معیار سفارشی ویرایش تصویر Adobe Photoshop را اجرا می کنیم. با استفاده از نسخه اولیه Creative Cloud فتوشاپ در اوایل سال 2018 ، ما یک سری 10 فیلتر و افکت پیچیده را روی یک تصویر آزمایشی استاندارد JPEG اعمال می کنیم. ما هر عملیات را زمان بندی می کنیم و جمع می کنیم. همانند ترمز دستی ، در اینجا زمان پایین تر نیز بهتر است.

Zephyrus photoshop cc test

همانطور که مشاهده می کنید ، برتری Ryzen 9 5900HX در هر سه این آزمایشات ادامه داشت. نتایج Cinebench و Handbrake برتری تراشه را در بارهای کاری چند رشته ای طولانی تر نشان می دهد ، در حالی که با کارهای انفجار کوتاه تر فتوشاپ به اندازه مسلط نیست (اما هنوز هم بسیار کارآمد است). 10th Generation Core i9 اینتل به طور قابل توجهی در Cinebench دنبال شد اما در بقیه کمتر بود ، در حالی که هر چیزی که در زیر آن بود بیشتر در گرد و غبار باقی مانده بود (از جمله “Tiger Lake-H”).

این بدان معنی است که Zephyrus Duo به عنوان یک لپ تاپ ویرایش رسانه و ایجاد محتوا واقعاً دو برابر است. بعضی از لپ تاپ های بازی انگشت پای آن خط را می کشند و دستگاه های Core i9 معمولاً واجد شرایط هستند ، اما GX551 به طور قانونی عملکرد کلاس کاری را برای این نوع مشاغل ارائه می دهد. نمایشگرهای دوگانه 4K برای بهره وری و ویرایش رسانه نیز مفید هستند ، بنابراین کل مفهوم برای کار و همچنین بازی جمع می شود.

بنابراین اکنون می دانیم که پردازنده آواز می خواند و AMD یک تراشه عضلانی چند نخ دیگری نیز در دستان خود دارد. آیا نتایج GPU به همان اندازه قوی خواهد بود؟ برای آزمایش های بعدی …

گرافیک و تست های بازی در دنیای واقعی

3DMark با ارائه توالی هایی از گرافیک های سه بعدی بسیار دقیق ، به سبک بازی ، که بر ذرات و نور تأکید دارند ، عضلات گرافیکی نسبی را اندازه می گیرند. ما دو خرده آزمون 3DMark اجرا می کنیم ، Sky Diver و Fire Strike ، که برای انواع مختلف سیستم ها مناسب هستند. هر دو از معیارهای DirectX 11 هستند ، اما Sky Diver بیشتر مناسب رایانه های شخصی میان رده است ، در حالی که Fire Strike برای رایانه های شخصی رده بالا و گیمینگ بیشتر تقاضا می کند تا چیزهای خود را تهیه کنند. نتایج نمرات اختصاصی است.

Zephyrus 3dmark test

در مرحله بعدی یک تست گرافیکی مصنوعی یا شبیه سازی بازی وجود دارد که این بار از Unigine Corp است. مانند 3DMark ، آزمون Superposition یک صحنه سه بعدی دقیق را ارائه می دهد و نحوه مقابله سیستم را اندازه گیری می کند. در این حالت ، آن را در موتور معروف Unigine ارائه می دهیم ، حجم کاری سه بعدی متفاوت را برای نظر دوم در مورد قدرت گرافیکی هر لپ تاپ ارائه می دهد.

این آزمون های مصنوعی برای اندازه گیری استعداد عمومی 3D مفید هستند ، اما سخت است که برای قضاوت در مورد عملکرد بازی ها ، بازی های ویدیویی کامل را خنثی کنید. Far Cry 5 و Rise of the Tomb Raider هر دو عناوین مدرن و با کیفیت بالا با معیارهای داخلی هستند که نشان می دهد چگونه یک سیستم از گیم پلی دنیای واقعی در تنظیمات مختلف استفاده می کند. ما آنها را با وضوح 1080p در پیش تنظیمات متوسط ​​و بهترین کیفیت تصویر بازی ها اجرا می کنیم (نرمال و فوق العاده برای Far Cry 5 تحت DirectX 11 ، متوسط ​​و بسیار بالا برای Rise of the Tomb Raider تحت DirectX 12).

Zephyrus farcry5 test

 

واضح است که ، بدون شک RTX 3080 Duo از نظر عینی همانقدر قوی است که انتظار چنین GPU بالاتری را در چنین لپ تاپی با قیمت بالا دارید. نمرات مصنوعی قدرت خام را نشان می دهد ، در حالی که نرخ فریم بازی برای استفاده از صفحه نمایش 120 هرتز به اندازه کافی بالاتر از 60 فریم در ثانیه است. به همین دلیل است که اگر مشتاق هستید یک دستگاه بازی پرچمدار خریداری می کنید.

با این اوصاف ، وقتی رقابت را با یکدیگر مخلوط می کنید ، اوضاع کم رنگتر می شود. نه تنها GeForce RTX 3080 MSI از Zephyrus جدید پیشی گرفت ، دومی نتوانست از RTX 3070 Alienware پیشی بگیرد. من همچنین Metro Exodus را به عنوان یک آزمایش ردیابی اشعه اجرا کردم ، زیرا GPU های سری 30 باید با وجود RTX 3080 از توانایی های دسته ای برخوردار است. با استفاده از تنظیمات از پیش تعیین شده RTX ، GX551 با سرعت 66 فریم در ثانیه در 1080p و 40 فریم در ثانیه در 4K ، در حالی که Alienware به سختی کندتر بود ، به ترتیب با 61 فریم در ثانیه و 36 فریم در ثانیه.

همانطور که در مقاله اولیه آزمایش عمیق غواصی ما بحث شد ، پردازنده های گرافیکی سری GeForce RTX 30 در طیف گسترده ای از وات پیکربندی شده اند که باعث می شود عملکرد از یک ماشین به دستگاه دیگر متفاوت باشد. این برای GPU های سری RTX 30 با همان نام ظاهری نیز صادق است (مثلاً RTX 3070 در مقابل دیگری ، همانطور که با نتایج Alienware و Asus TUF Dash F15 می بینید). علاوه بر این ، نامگذاری Max-Q انویدیا بیش از حد مبهم و گنگ شده است ، اگرچه کاملا مبهم نیست ، بنابراین دشوار است بدانید که فقط از این نام چه چیزی دریافت می کنید.

صادقانه بگویم ، دشوار است درک کنید که چرا بر اساس داده های آزمایشی که تاکنون جمع آوری کرده ایم ، هزینه بیشتری برای لپ تاپ GeForce RTX 3080 بیش از مدل RTX 3070 پرداخت می کنید. اگر یک سازنده به طور تصادفی پیکربندی RTX 3080 را ارائه دهد که با رقیب RTX 3070 دیگری رقابت کند یا حتی قیمت آن را پایین بیاورد ، به دنبال آن باشید ، اما در غیر این صورت با بالا رفتن از پشته سری GeForce RTX 30 بازده کمتری دارد. شماره قطعات ممکن است یک چیز را روی کاغذ به شما بگوید ، اما بین پیاده سازی های مختلف و برچسب های غیرقابل پیش بینی ، بررسی آزمایش مستقل از همیشه مهمتر است. عملکرد Zephyrus Duo GX551 غیر قابل انکار بالا است ، اما با قیمت استراتوسفر آن کاملا متناسب نیست. باز هم ، به نظر می رسد تنظیمات با قیمت سالم بسیار ارزشمندتر است.

تست ریزش باتری
پس از شارژ کامل لپ تاپ ، ما دستگاه را در حالت صرفه جویی در مصرف برق (در مقابل حالت متعادل یا عملکرد بالا) در صورت موجود تنظیم کرده و چند ترفند دیگر برای صرفه جویی در مصرف باتری را برای آماده سازی آزمون بازپرداخت ویدئو از پریز برق ایجاد می کنیم. (ما همچنین Wi-Fi را خاموش می کنیم ، لپ تاپ را در حالت هواپیما قرار می دهیم.) در این تست ، ما یک ویدیو را حلقه می کنیم – یک فایل 720p محلی ذخیره شده از همان کوتاه Tears of Steel که ما در تست ترمز دستی خود استفاده می کنیم – با روشنایی صفحه در 50 درصد و حجم آن 100 درصد است تا زمانی که سیستم از کار بیفتد.

این دوام باتری به اندازه کافی معقول است ، به ویژه هنگامی که اجزای کم مصرف و صفحه نمایش های دوگانه UHD را در نظر می گیرید. Duo تمام روز شما را دوام نخواهد آورد ، اما بعد از دو ساعت دقیق مانند برخی از لپ تاپ های بازی نمی میرد. شما می توانید به سرعت از شارژر خارج شوید و به محض نشستن روی مبل مجبور به اتصال به برق نشوید.

 

ساخت یک ماشین دو صفحه ای بهتر

این ROG Zephyrus Duo 15 یک ماشین پیچیده است و نمی توان به طور قطعی پاسخ داد که آیا ارزش پول سخت شما را دارد؟ واضح ترین روش این است: GX551 با توجه به قیمت و طراحی دو صفحه ای غیر ضروری آن ، به طور کلی یک خرید لوکس است ، اما بسیار خوب اجرا شده است و قیمت پایه در واقع برای آنچه که هست مناسب است.

از سوی دیگر ، پیکربندی گل سرسبدی که بررسی کردیم دشوارتر است ، مگر اینکه پول مضر باشد. صفحات UHD و SSD 2 ترابایتی ، همانند GPU RTX 3080 ، افزایش چشمگیری دارند ، اما عملکرد شما نسبت به لپ تاپ ارزان قیمت (اما هنوز کاملاً پریمیوم) بسیار کمتر است. Alienware m15 R4 به دلیل تعادل قیمت و قدرت ، انتخاب سردبیران ما را در میان نوت بوک های بازی برتر حفظ می کند ، اما Zephyrus Duo همچنان یک ماشین چشمگیر و جذاب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری