بررسی روتر گیمینگ ROG Rapture GT-AX11000 ایسوس

برای کسانی که زندگی خود را با فلسفه “اینها به یازده می روند” می گذرانند ، ایسوس یک روتر رده بالا برای شما در نظر گرفته است. Asus ROG Rapture GT-AX11000 (450 دلار) تقریباً هر ویژگی را در اختیار شما قرار می دهد و می توانید ویژگی های بیشتری را برای آن اضافه کنید ، همانطور که Nigel Tufnel می گوید “… این فشار اضافی روی صخره”. اگر دنبال روتری هستید که به شما نرم افزارها و گزینه های مناسب بازی برای اولویت بندی ترافیک بازی خود را می دهد ، این یک انتخاب محکم است. اما آن را فقط برای کارایی خریداری نکنید، زیرا با وجود همه آنتن ها ، سرعتهای مشابهی را در روترها دیده ایم که هزینه آنها بسیار کمتر است ؛ بعضی از آنها از پشته محصول خود ایسوس است.

طراحی

اگر دنبال روتر محجوب هستید که می تواند به طور نامحسوس روی یک قفسه بنشیند ، قطب مقابل آن است. ایسوس ROG Rapture GT-AX11000 یک روتر افقی است که کمتر از هشت آنتن به صورت دورانی در اطراف بدنه چاق و مربع شکل آن قرار دارد ، دو طرف در هر طرف. حتی وزن 3.8 پوندی آن نیز از برخی قفسه ها جلوگیری می کند و از نظر بصری کاملاً بلند است.
مزین به حاشیه های نارنجی، در مجموعه سفینه های انتقام جویان بیشتر از بیشتر اتاق های نشیمن در خانه به نظر می رسد ، بنابراین مکان خود را بر این اساس برنامه ریزی کنید. برای تکمیل ظاهر، آرم ROG در مرکز روتر توسط Aura RGB روشن می شود، که خوشبختانه می توان برای آن زمانهایی که به دلایلی ، نمی خواهید توجه شما را به خرچنگ بزرگ فنی جلب کنید ، خاموش شود به دنبال جانوری در قلب دنیای بی سیم خود هستید.

 

روتر گیمینگ ایسوس مدل ROG Rapture GT-AX11000

مشخصات

مشخصات ROG Rapture GT-AX11000 بدون شک چشمگیر است. در قلب آن یک پردازنده مرکزی چهار هسته ای 1.8 گیگاهرتزی قرار دارد که به 256 مگابایت NAND و 1 گیگابایت حافظه DDR3 SDRAM دسترسی دارد. این اتصالات شامل درگاه WAN ، همراه با چهار پورت اترنت 1 گیگابایتی و درگاه اترنت 2.5 گیگابایتی است. اگر بخواهیم nitpick کنیم ، در مجموع پنج پورت اترنت به غیر از WAN باقی می ماند و دوست داشتیم چند مورد دیگر را ببینیم. همچنین یک جفت پورت USB 3.1 برای افزودن فضای ذخیره سازی شبکه وجود دارد. دکمه های فیزیکی به شرح زیر است:

• دکمه WPS
• کلید ریست
• دکمه پاور
• دکمه روشن / خاموش بی سیم
• تقویت کلید
مشخصات بی سیم در اینجا نیز با توانایی ارسال سه سیگنال همزمان ، معروف به سه باند، که از استاندارد Wi-Fi 6 پشتیبانی می کنند (همچنین به عنوان 802.11ax تعیین می شود) تحت تأثیر قرار می گیرند. برای فرکانس قدیمی 2.4 گیگاهرتز که حداکثر 1148 مگابیت بر ثانیه است و برای فرکانس 5 گیگاهرتز ، هر فرکانس تا 4804 مگابیت بر ثانیه است. اوج توان نظری با استفاده از خطوط داده با عرض 160 مگاهرتز و OFDMA با Beamforming بدست می آید.
راه اندازی GT-AX11000 با پیچیدن دستی هشت آنتن برای روتر شروع می شود. پس از اتصال و اتصال سیمهای مورد نیاز ، سپس مرورگر رایانه خود را خاموش کرده و دستورالعمل های اولیه را تنظیم کردیم، از جمله تنظیم رمز عبور بی سیم.
اشکالی که در ابتدا با آن روبرو شدیم این بود که سیستم عامل حمل و نقل موجود در روتر خارج از جعبه ، حتی در صورت بروزرسانی هدفمند ، قادر به به روزرسانی نیست. ما فقط پیامی دریافت کردیم که روتر نمی تواند با سرور ارتباط برقرار کند. خوشبختانه راه حل جستجوی دستی و بارگیری کد سیستم عامل از وب سایت ایسوس و سپس بارگذاری دستی آن در روتر موفقیت آمیز بود. پس از آن ، روتر می تواند برای به روزرسانی بیشتر به طور خودکار به سرور ایسوس متصل شود.

 

ROG Rapture GT-AX11000 3

 

ویژگی ها

GT-AX11000 دارای تعداد زیادی ویژگی است و مطمئناً نیازهای تقریباً مناسب هر روتر مخصوص بازی را برآورده می کند. این شامل VPN یکپارچه ، توانایی کار با سایر روترهای ایسوس برای ایجاد یک شبکه مش و یک تجزیه و تحلیل ترافیک است.
با تمرکز بر روی ویژگی های بازی ، GT-AX11000 با فرکانس های سه باند شروع می شود ، با توصیه ایسوس یکی از دو باند 5 گیگاهرتزی را فقط برای بازی تعیین کند تا به طور کلی از گرفتگی جلوگیری کند.
سپس شتاب سه گانه با اولویت بندی بندر بازی وجود دارد. Game First V که شکل دهی به ترافیک در سمت مشتری است. Game Boost ، نام ایسوس برای کیفیت خدمات دارای اولویت سازگاری با بازی؛ و WTFast، شبکه خصوصی یک بازیکن بله، این چهار است و شاید باید به Quadruple Level Acceleration تغییر نام داد.
سرانجام، Game Radar وجود دارد که می تواند زمان پینگ را به سرورهای مختلف از مکان های مختلف در سراسر جهان اندازه گیری کند.

 

ROG Rapture GT-AX11000 2

امنیت

GT-AX11000 دارای امنیت یکپارچه Trend Micro است که AiProtection Pro را برای محافظت کامل از شبکه به روتر عرضه می کند. توابع مختلفی ارائه شده است که شامل ارزیابی امنیت روتر برای تعیین محل آسیب پذیری ها و مسدود کردن دستگاه های آلوده است.
استفاده از نرم افزار Netperf برای آزمایش توان عملیاتی نتایج خوبی را بین این روتر Asus GT-AX11000 و سرویس گیرنده Wi-Fi 6 نشان داد. آزمون نزدیک در 8 فوت دورتر با یک خط دید مستقیم اجرا می شود ، و فاصله 36 فوت در یک طبقه دیگر با مداخله کانال وجود دارد. این نیز سرعت قابل توجهی بیشتر را در فرکانس 5 گیگاهرتز نشان می دهد.
استفاده از نرم افزار Netperf برای آزمایش توان عملیاتی نتایج خوبی را بین این روتر Asus GT-AX11000 و سرویس گیرنده Wi-Fi 6 نشان داد. آزمون نزدیک در 8 فوت دورتر با یک خط دید مستقیم اجرا می شود ، و فاصله 36 فوت در یک طبقه دیگر با مداخله کانال وجود دارد. همچنین سرعت های به مراتب سریعتر را در فرکانس 5 گیگاهرتز نشان می دهد.


در مرحله بعدی، ما به آزمایش ازدحام شبکه GT-AX11000 نگاه می کنیم. این طور نیست که نتایج بسیار خوب نبودند، بلکه بودند و این نوار در ذهن ما برای چنین روتر بازی فوق العاده ای بسیار بالا بود.
به عنوان مثال، تست بازی 5 گیگاهرتز با ده فیلم 8k در حال پخش و QoS که در اولویت بازی / بازی تنظیم شده است، به ما نشان می دهد که میزان خیره کننده ازدحام شبکه چقدر خوب کنترل می شود. بازی Overwatch ما با سرعت 111.467 FPS انجام شد ، نرمی که با اتصال یکسان مطابق با همان بازی است، با این وجود نرخ فریم کاهش یافته در ویدیوی 8k ما 3.3٪ پایین بود، بسیار کمتر از 35.8٪ که در همان آزمون مشاهده شد در اترنت اجرا شد.
آزمایش های انجام شده بر روی پورت اترنت 2.5G هیچ بهبودی در مقایسه با اترنت 1G نشان نمی دهد. با توجه به اینکه لپ تاپ آزمایشی ما (Asus G512LW-WS74) دارای درگاه 2.5 گیگابایتی نیست، دقیقاً جای تعجب ندارد.
اما عجیب است که آزمون 2.5G با ده جریان ویدئویی 8k دارای بالاترین میزان افت فریم روی ویدئو با QoS غیرفعال در 62.2٪ در آسمان ، بدتر از پورت اترنت 1G است. دلایل این امر کاملاً روشن نیست ، اما می تواند ترکیبی از مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری با درگاه 2.5 گیگابایتی باشد. بدون دستگاه سریعتر 2.5 گیگابایتی برای آزمایش، گفتن آن دشوار است.
اما اگر لپ تاپ یا رایانه رومیزی شما دارای درگاه اترنت 2.5 گیگابایتی نیست ، شرط مطمئن این است که به یکی از گزینه های پورت 1GbE پایبند باشید.

ROG Rapture GT-AX11000 امنیت

نکته پایانی

به طور کلی، در حالی که Asus GT-AX11000 بهترین انعطاف پذیری را ارائه نمی دهد ، اما هنوز یک قطعه دنده جامد را برای کسانی که توانایی پرداخت این قیمت بالاتر را دارند فراهم می کند. این مزایا شامل ویژگی های بازی یکپارچه مانند WTFast ، QoS تطبیقی و Game Radar است. ما همچنین از امنیت موجود برای محافظت از شبکه قدردانی می کنیم.
برخی از کمبودها مربوط به مسئله بروزرسانی خودکار سیستم عامل است که ما با آن روبرو شده ایم ، این محک نتیجه آزمایش ماست که به طور قابل توجهی بهترین گزینه میان رده خود Asus و فقط پنج پورت اترنت را ندارد. اما برای کسانی که ظاهر آن را دوست دارند و می خواهند روتر خود را به یازده نفر برسانند ، این Asus GT-AX11000 گزینه ای بسته بندی شده با ویژگی تهاجمی است.

فقط توجه داشته باشید که یکی از ویژگی های پیشرفته ای که این مدل فاقد آن است ، 6E Wi-Fi است که باعث می شود از طیف 6GHz تازه پاک نشده استفاده کنید. برای این منظور ، حداقل در سمت ایسوس باید 100 دلار یا بیشتر از آن پرداخت کنید و ROG Rapture GT-AXE1100 را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری