اس اس دی سامسونگ مدل 980 pro

بررس حافظه اس اس دی سامسونگ مدل 980 Pro Gen4 2TB NVMe M.2

پیشرفت در فناوری فلش امکان دستیابی به ظرفیت های بیشتر را در SSD های کوچکتر مانند M.2 فراهم می‌کند. هنگامی که همه چیز در سال 2007 شروع شد، فضای ذخیره سازی SSD مصرف کننده با SSD SanDisk U5000 حداکثر 32 گیگابایت بود. در واقع این SSD در یک XPS دل به کار گرفت و این یک SSD نوت بوک با ضخامت 2.5 اینچی 9 میلی متر بود، چیزی که تا حدودی از دور کنار رفته است. این SSD همچنین شامل حافظه فلش NAND تک سلول (SLC) NAND بوده که بعداً به سلول چند سطحی (MLC) ، سلول سه سطح (TLC) تبدیل شد، تا آخرین سلول چهار سطح (QLC) که به ما امکان می دهد با یک ظرفیت 8 ترابایتی حافظه داخلی روی SSD M.2، اندازه یک پوست آدامس باشد.بنابراین ضخامت بسیاری نداشته و یک حافظه باریک و سریع به حساب می‌آید.

همانطور که به NAND با تراکم بالاتر می رویم، می توانیم داده های بیشتری را در فضای کمتری ذخیره کنیم و ظرفیت های بالاتر SSD را با قیمت بسیار پایین تری تهیه کنیم. برای مثال حافظه داخلی تلفن هوشمند امروز در مقایسه با 5-6 سال پیش متفاوت شده و تغییر کرده است.
موضوع این است که مقاومت به طور قابل توجهی کاهش یافته و همچنین، تولید کنندگان مجبور شده اند با استفاده از روش های سخت افزاری و نرم افزاری عملکرد را حفظ کنند، همچنین آن را افزایش هم دادند. ما حدس می زنیم کلید همه اینها در دنیای امروز این است که ، اگر به دنبال ذخیره سازی SSD هستید ، TLC تقریباً به همان اندازه خوب است که در سطح نسخه تجاری و مصرفی عرضه می شود، این در حالی که SSD های QLC اکنون در حال ظهور بوده و در نهایت به سمت دستگاه های مصرفی و رایانه ای رایج حرکت می کنند.


بهترین نمونه ای که می توانیم ارائه دهیم در واقع با سامسونگ جا افتاده است. سامسونگ قبل از 2011 و از طریق سری 830، سری 840 ، 950 Pro ، 960 Pro و 970 Pro خود از حافظه فلش MLC NAND استفاده كرد. TLC با سامسونگ 840 EVOدر سال 2013 معرفی شد و SSD هنوز در آمازون و فروشگاه سامسونگ یافت می شود. به طور خلاصه ، سامسونگ از حافظه فلش MLC NAND در هر سری Pro استفاده کرده است … تا اینکه مدل 980 Pro NVMe SSD به عنوان گزینه تحت بررسی به میدان آمد. 980 Pro اولین مدلی بوده که از جدیدترین نسل فناوری TLC V-NAND آن هم 128 لایه 3 بیتی برخوردار است.
این مقاله به منظور آگاهی شما از این موضوع است که سامسونگ به تازگی ظرفیت 2ترابایتی این حافظه را عرضه کرده است ، مدلی سریعتر و با ظرفیت بیشتر.

مشخصات فنی

سامسونگ 980 Pro یک PCIe 4 (Gen 4 × 4) ، M.2 SSD است که از فرم فاکتور 2280 (80 میلی متر) بهره می برد و از پروتکل NVMe 1.3 استفاده می کند. همچنین در ظرفیت 250 گیگابایت ، 500 گیگابایت در دسترس است. ظرفیت های 2 و 1 ترابایتی کمی محدود بوده و نسخه 2 ترابایتی همان گزینه مورد بررسی ما محسوب می شود. سرعت با 7 گیگابایت بر ثانیه حالت خواندن و 5.1 گیگابایت بر ثانیه حالت نوشتن با حداکثر 1000 رید و رایت IOPS در ظرفیت 4هزار دیسکی است.


980 Pro بر روی یک PCB مشکی ساخته شده است که شامل جدیدترین کنترلر Elvis Gen 4 NVMe سامسونگ ، تراشه 2GB LPDDR4 DRAM سامسونگ به همراه دو قطعه 1 ترابایتی جدیدترین نسخه 6 بیتی 3 بعدی TLC V-NAND سامسونگ است. 980 Pro دارای رمزگذاری دیسک کامل AES آن هم از نوع 256 بیتی بوده و این یک SSD یک طرفه محسوب می شود. با توجه به اهمیت بالا امنیت، به پشتیبانی TCG / Opal V.20 Encrypted Drive هم می پردازد.
قیمت این حافظه SSD سامسونگ با ظرفیت 2 ترابایتی 429 دلار بوده و باتوجه به گزینه ای قابل توجه، موجودی آن در فروشگاهی چون آمازون نزدیک به اتمام است.

تست پروتکل و بنچمارک TSSDR

تست SSD در TSSDR بسته به اینکه ما به رسانه های ذخیره سازی مصرف کننده یا سازمانی نگاه می کنیم، کمی متفاوت است. امروز برای آزمایش SSD سامسونگ 980 Pro 4TB Gen 4 M.2 ، هدف ما آزمایش در سیستمی است که بهینه شده و به حداکثر سرعت ممکن برسد.
ما از یک سیستم تست ASRock X570 که کاملاً جدید است، استفاده می کنیم که مبتنی بر AMD بوده و شامل پردازنده AMD Ryzen 3700x Gen 4 می شود. کامپیوتر ما از 3600 مگاهرتز به 4300 مگاهرتز اورکلاک شده است و حافظه با مشخصات XMP بیش از 2667 مگاهرتز فرکانس دارد.

اجزای سیستم

اجزای این سیستم تست به شرح زیر است. تمام سخت افزارها برای خرید پیوند داده شده اند و فروش محصولات با یک کلیک ساده بر روی مورد منفرد حاصل می شود. همچنین ، این عنوان به مقاله ساخت جداگانه پیوند داده می شود که در آن تست عملکرد قابل تأیید است. چندین اعتبار به این Case Cougar Blazer Gaming با فن Corsair و نرم افزار Corsair iCue RGB مرتبط شده است که این مورد را باید جذاب دانست.

مشخصات کلیدی

• مدل کیس: Cougar Blazer Open Frame Gaming Mid-Tower Case
• مادربورد: ASRock X570 Creator PCIe 4.0
• پردازنده: AMD Ryzen 3700x
• کولر پردازنده: Corsair Hydro H150i Pro RGB 360mm Liquid Cooling
• پاور: Corsair RM850x 80Plus
• کارت گرافیک: MSI Armor Mk 2 Radeon RX570 OC
• حافظه رم: Corsair Vengeance LPX DDR4 3600MHz
• حافظه ذخیره سازی: Intel Optane 905P 1.5TB SSD
• صفحه کلید: Corsair K57 Wireless Gaming
• مدل ماوس: Corsair Dark Core RGB SE Wireless BT Gaming
• سیستم عامل: Microsoft Windows 10 Pro 64 Bit

بنچمارک نرم افزاری

نرم افزار مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل محصول سامسونگ معمولاً در بسیاری از بررسی های ما وجود دارد و شامل Crystal Disk Info، ATTO Disk Benchmark، Crystal Disk Mark، AS SSD، Anvil’s Storage Utilities، AJA، TxBench، PCMark 8 است و ما آزمایشات واقعی را انجام خواهیم داد مقایسه انتقال داده ها. انتخاب نرم افزار ما به هر كدام این اجازه را می دهد تا آخرین مورد را ایجاد كنند و اعتبار نتایج به دست آمده را ارائه دهند.

CRYSTAL DISK INFO VER. 8.3.1

Crystal Disk Info ابزاری عالی برای نمایش مشخصات و سلامت دستگاه های ذخیره سازی است. این برنامه از دما ، تعداد ساعات کار دستگاه و حتی تا حد اطلاع شما از میان افزار دستگاه ، همه چیز را نمایش می دهد.
Crystal Disk Info تایید می کند که SSD ما در PCIe 4.0 x4 (چهار باند) در حال اجرا است و همچنین پروتکل NVMe 1.3 در حال استفاده است.

ATTO DISK BENCHMARK VER. 4.01

ATTO Disk Benchmark شاید یکی از قدیمی ترین معیارهای موجود باشد و قطعاً اصلی ترین محصول برای مشخصات عملکرد سازنده است. ATTO از داده های RAW یا قابل فشرده سازی استفاده می کند و برای معیارهای ما ، از یک طول 256mb استفاده می کنیم و عملکرد خواندن و نوشتن اندازه های مختلف انتقال از 512b تا 65mb را آزمایش می کنیم.تولیدکنندگان این روش آزمایش را ترجیح می دهند زیرا با داده های خام سروکار دارد تا تصادفی که گرچه واقع بینانه تر است ، اما نتایج عملکرد پایین تری دارد. سامسونگ با افزایش اندازه نمونه ، پیشرفت عملکرد بسیار مطلوبی را نشان می دهد ، چیزی که دوست داریم به طور خاص از این معیار ببینیم. همچنین با خواندن 6.38 گیگابایت بر ثانیه و نوشتن 5.10 گیگابایت بر ثانیه دقیقاً تحت مشخصات قرار می گیرد اما جای نگرانی نیست.

CRYSTAL DISK BENCHMARK VER. 0.0 X64

معیار Crystal Disk برای اندازه گیری عملکرد خواندن و نوشتن از طریق نمونه برداری از داده های تصادفی استفاده می شود که در بیشتر موارد غیرقابل انعطاف است. صرف نظر از نمونه داده ، عملکرد تقریباً یکسان است ، بنابراین ما فقط این نمونه ها را با استفاده از نمونه های داده تصادفی لحاظ کرده ایم.
Crystal DiskMark نشان می دهد که توان عملیاتی بسیار نزدیک به پول است ، هرچند طبق مشخصات ، چیزی نزدیک به 1 میلیون IOPS مشاهده نمی کنیم. شاید خیلی ها متوجه این موضوع نشوند اما میزان کم خواندن 4K 83.3 مگابایت در ثانیه در مقایسه با هنجار بسیار زیاد است و چیز خوبی برای دیدن است. این فقط ممکن است منجر به عملکرد سیستم کمی سریعتر شود.

AS SSD BENCHMARK VER 1.9

سخت ترین معیار موجود برای درایوهای حالت جامد AS SSD است زیرا هنگام آزمایش عملکرد فقط به نمونه های داده غیرقابل تراکم متکی است. در بیشتر موارد ، آزمون های SSD AS را می توان “بدترین حالت” در بدست آوردن سرعت انتقال داده دانست و بسیاری از علاقه مندان مانند AS SSD برای نیازهای خود. سرعت انتقال در سمت چپ با نتایج IOPS در سمت راست نشان داده می شود.

ANVIL STORAGE UTILITIES PROFESSIONAL

Anvil’s Storage Utilities (ASU) کاملترین بستر آزمایشی موجود برای درایو حالت جامد امروزی است. این محک نتایج آزمایش را برای نه تنها توان عملیاتی بلکه IOPS و Disk Access Times نشان می دهد. نه تنها دارای معیار SSD از پیش تعیین شده است ، بلکه شامل مواردی مانند آزمایش استقامت و تست خواندن، نوشتن و مخلوط I / O با موضوع می باشد که درک و استفاده از همه آنها در تست معیار ما بسیار ساده است.

AJA VIDEO SYSTEM DISK TEST

تست دیسک سیستم های ویدیویی AJA در تست ما تقریباً جدید است و سرعت انتقال فایل های ویدئویی با رزولوشن های مختلف و کدک را آزمایش می کند.

TxBENCH

TxBench یکی از معیارهای تازه کشف شده ما است که تقریباً مشابه Crystal Diskmark اما با چندین ویژگی دیگر کار می کنیم. بارگذاری علامت گذاری پیشرفته بار می تواند پیکربندی شود ، همچنین اطلاعات کامل درایو و پاک کردن داده ها از طریق پاک کردن امن ، پاک کردن امن پیشرفته ، TRIM و رونویسی. کافیست بر روی عنوان کلیک کنید تا یک نسخه رایگان دریافت کنید.

PCMARK 8 STORAGE 2.0

در اینجا ما از مجموعه تست ذخیره سازی PCMark 8 برای ایجاد سناریوهای آزمایشی استفاده می کنیم که ممکن است در تجربه معمول کاربر استفاده شود. با 10 ردیابی که از Adobe Creative Suite ، Microsoft Office و مجموعه ای از بازی های معروف ضبط شده است ، محبوب ترین بارهای سنگین تا سنگین را پوشش می دهد. بر خلاف آزمون های ذخیره سازی مصنوعی ، معیار PCMark 8 Storage تفاوت عملکرد واقعی بین دستگاه های ذخیره سازی را برجسته می کند. پس از یک چرخه شکست اولیه و سه دور آزمایش، به ما نمره پرونده و مقدار پهنای باند داده می شود. هرچه امتیاز / پهنای باند بالاتر باشد ، درایو عملکرد بهتری دارد.

نتیجه PCMark 8 Storage Bandwidth 2.0 کمتر از انتظار برای این SSD نیست. این یک رقیب قدرتمند و یکی از پیشگامان اثبات شده در مسابقه Gen 4 SSD است.

مقایسه انتقال واقعی فایل

برای مقایسه انتقال واقعی پرونده فایل های SSD برتر M.2 NVMe در جهان ، ما تمام SSD های Gen 4 خود را که تا به امروز آزمایش شده اند ، به همراه WD_Black SN850 ، دو ظرفیت Samsung 980 Pro Corsair MP600، MP600 Core، Seagate را شامل کرده ایم. FireCuda 520 ، Sabrent Rocket ، Silicon Power US70 و چند مورد دیگر.

این تست از طریق انتقال داده ها از یک نقطه درایو تست به نقطه دیگر انجام می شود تا واقعی ترین نتایج سرعت انتقال را برای آن دستگاه به ما ارائه دهیم.

SSD سامسونگ 980 Pro 2TB M.2 NVMe دارای 2 امتیاز بالاتری است که تاکنون از یک SSD Gen 4 مشاهده کرده ایم، در کنار WD_Black SN850.

نکته پایانی

خبر مهم سامسونگ با عرضه SSD 980 Pro Gen 4 NVMe در این هفته ظرفیت است. آنها می فهمند که بازدهی برای SSD های این اندازه وجود دارد و آنها از این مزیت استفاده می کنند. در صنعت با تغییر حافظه فلش NAND به جدیدترین نسل 6 TLC V-NANDسامسونگ صحبت های زیادی در این صنعت انجام شده است. چند سال پیش زمانی بود که TLC معرفی شد و غوغایی مبنی بر فروپاشی صنعت SSD به وجود آمد. ما از این راه نگاه می کنیم. موفقیت TLC به حدی بوده است که در برنامه های سطح شرکتی و تجاری سازگار شده است. امروزه همچنان به عنوان یکی از برترین ها در دسترس مصرف کننده قرار دارد.

با نگاهی به سابقه سامسونگ ، آنها با تمام SSD های خود موفقیت چشمگیری کسب کرده اند ، حتی کمتر از سطح بالای Pro. این SSD با 7089 مگابایت بر ثانیه خواندن و 5187 مگابایت بر ثانیه با سطح IOPS بالا و کمی کمتر از 900K ، در نیمکت تست ما قرار گرفته است. این محصول با 5 سال ضمانت محدود ارائه می شود و سامسونگ آن را دقیقاً زیر SSD WD_Black SN850 Gen 4 2TB قیمت گذاری استراتژیک کرده است ، با این حال مراقب باشید ، زیرا بهترین SSD جدید Sabrient Rocket 4 Plus 2TB Gen 4 30 دلار ارزان تر است.

 

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری