تجهیزات امنیتی پردازنده اینتل

اینتل TSX را برای پردازنده های بیشتر از طریق Microcode Updates غیرفعال می کند

کاربران اینتل به زودی عملکرد خود را برای امنیت بار دیگر معامله می کنند. Phoronix گزارش داد که به روزرسانی های اخیر میکرو کد باعث می شود Intel Transactional Synchronization Extension (TSX) به طور پیش فرض در پردازنده های 6 ، 7 و 8 این شرکت غیرفعال شود. قرار است غیرفعال کردن این ویژگی باعث امنیت بیشتر پردازنده ها شود ، اما همچنین انتظار می رود عملکرد بدتری در کارهایی که از استفاده از TSX سود می برند ، داشته باشد.

Phoronix گفت که این به روزرسانی ها با مشکل سفارش حافظه در TSX ایجاد شده اند. یک نامه سفید (PDF) نشان می دهد که اینتل از ژوئن 2018 از این موضوع آگاه بوده است و این شرکت در اکتبر 2018 به منظور بروز این نقص ، به روزرسانی های میکرو کد را منتشر کرد. با این وجود ، تقریباً سه سال طول می کشد تا به روزرسانی هایی که به طور پیش فرض TSX را غیرفعال می کند ، منتشر شود. این به روزرسانی ها در هنگام بروزرسانی در 8 ژوئن با Intel Platform Update 2021.1 ارائه شدند.

اینتل در تاریخ 12 ژوئن گفت: “بارهای کاری که از Intel TSX بهره مند شده اند ممکن است تغییر در عملکرد را تجربه کنند.” همچنین گفت که “برخی از کاربران پیشرفته نظارت بر عملکرد (Perfmon) ممکن است لازم باشد اسکریپت ها و روش های مجموعه خود را تغییر دهند” به روزرسانی ها این شرکت اطلاعات بیشتری در مورد عملکرد ضربه به وظایف تحت تأثیر این تغییرات ارائه نداده است.

اما یک خبر خوب وجود دارد: اینتل گفت که “انتظار ندارد این به روزرسانی های میکروکد بر روی کاربرانی که از [واحد نظارت بر عملکرد] استفاده نمی کنند یا فقط از درایورها و ابزارهای PMU به روز شده استفاده می کنند ، تأثیر بگذارد” ، هرچند “به توسعه دهندگان درایور PMU و توسعه دهندگان ابزار عملکرد از راهنمایی های موجود در این سند پیروی می کنند. ” بعید است که یک فرد عادی متوجه تغییرات چشمگیری در عملکرد شود.

توسعه دهندگان در حال حاضر هسته لینوکس را برای این به روزرسانی های میکرو کد آماده کرده اند. Phoronix خاطرنشان كرد كه وصله هايي كه براي Linux 5.14 در نظر گرفته شده اند اين تغيير را ايجاد كردند: “در بعضي از مدل ها ، پشتيباني از ميكروكد جديد Intel را كه موجب تخريب TSX مي شود ، اضافه كنيد و در نتيجه آن به روز رساني ميكروكد ، راه حل هاي هسته براي آن پردازنده ها را فعال نكنيد.” این پشتیبانی ممکن است به لینوکس 5.13 نیز راه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری