saphire rappids

اینتل Linux را با پشتیبانی از حافظه HBM2e درون بسته Sapphire Rapids به روز می کند

اینتل Sapphire Rapids را به عنوان نسل چهارم پردازنده Xeon در سال 2019 نامگذاری کرد و پشتیبانی از DDR5 ، PCIe 5.0 و حافظه درون بسته را در سال های بعد اعلام کرد. اما با تمام این اوصاف ، آنها هرگز متعهد به برنامه زمان بندی نشده اند.

هفته گذشته ، اینتل یک تغییر هسته لینوکس ارائه داد که به روزرسانی های لازم برای اجرای پردازنده های Sapphire Rapids را با حافظه درون بسته ای آنها خاتمه می دهد. بنابراین ، از نظر تئوری ، اینتل در حال آماده سازی نمونه هایی برای تست عملکرد است.

حافظه درون بسته ، یا در این حالت ، حافظه “روی بسته” (هر چهار مجموعه اصلی مانند یک کلاهک بالایی از یک حافظه استفاده می کند) ایده ای برای قرار دادن لایه دیگری از حافظه بین حافظه نهان L3 و حافظه سیستم است. Sapphire Rapids در HBM2e بسته بندی شده بسیار سریعتر از DDR5 خواهد بود. با کمی پشت ریاضی دستمال ، شاید پنج یا ده برابر سریعتر.

در این مرحله ، هیچ کس مطمئن نیست که این برای عملکرد چیست. ارسال جدید لینوکس اینتل به روزرسانی درایور i20nm EDAC است که امکان تشخیص و گزارش تصحیح خطای حافظه را فراهم می کند – اگر کسی بدون استفاده از آن تست هایی را اجرا کرده باشد ، به هر حال نتایج آنها بی معنی خواهد بود.

در گزارش خود ، اینتل فاش می کند که: “پردازنده Xeon آینده شامل HBM درون بسته ای خواهد بود” ، که اگر تأیید غیرقابل هیجان باشد بسیار خوب است ، اما آنها ادامه می دهند که “کنترل کننده حافظه HBM در بسته همان معماری را با معمولی مشترک دارد کنترل کننده حافظه DDR “، که حداقل به این معنی است که به روزرسانی نرم افزار برای استفاده از حافظه درون بسته کار دشواری نیست.

در اخبار مربوطه ، همانطور که در بالا مشاهده می کنید ، عکسهای Sapphire Rapids به لطف همان مردی که نمونه پیش تولید او را با خشونت پاره کرد ، در دسترس است. تصاویر نشان می دهد که آنها نمی توانند 80 هسته داشته باشند همانطور که قبلا تصور می شد.

در تصاویر زیر ، شبکه چهار در پنج که به معنای وجود 20 هسته است هنوز قابل مشاهده است ، اما اکنون می توانیم ببینیم که یکی از ردیف ها هسته ندارد. به نظر می رسد كه یكی از مربع های مخلوط شده با مربع دیگر ، ساختار داخلی متفاوتی با هسته ها داشته و در مجموع 15 هسته در هر هسته پیچیده ، یا 60 پردازنده چهار مجتمع را ایجاد می كند. شایعات می گویند که بازده ضعیف اینتل را مجبور می کند تا یک هسته در هر مجموعه را از کار بیندازد و در نتیجه 56 هسته هسته قابل استفاده است.





دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری