پردازنده های بازنشسته شده اینتل

اینتل پردازنده های سری LAKEFIELD , COMETLAKE-U و ICELAKE-U را بازنشسته میکند.

اینتل اعلام کرده است که ، سه خط اصلی نسل دهم Comet Lake-U ، Ice Lake-U و Lakefield. بازنشسته می شوند –

اینتل حمل سه خط تولید را تا آوریل 2022 به پایان خواهد رساند. سری Lakefield اینتل اولین خط تولید آنها برای استفاده از Hybrid Technology بود. به محض قطع شدن سری Lakefield ، مصرف کنندگان باید منتظر بمانند تا Alder Lake برای پشتیبانی از فناوری ترکیبی.

دلیل قطع شدن خطوط Comet Lake-U ، Ice Lake-U و Lakefield به دلیل پیشرفت فن آوری در محاسبات است که باعث می شود پردازنده های سریعتر و کارآمدتری برای مصرف کنندگان در دسترس باشند.

اولین سفر 10 نانومتری توسط اینتل که باعث ورود آن به بازار انبوه شد ، عمدتا از نرخ کلاک نسبتاً پایین رنج می برد ، در حالی که معماری Ice Lake خود یک گام به جلو را نشان می دهد و فقط چند هفته است که در محیط سرور استفاده می شود. پرچمدار نوت بوک Core i7-1065G7 ارائه شده در آن زمان ، که اکنون نیز متوقف شده است ، فقط 3.9 گیگاهرتز حتی در توربو تک هسته ای را مدیریت کرد ، ماه ها بعد اینتل نسخه 28 واتی را با حداکثر سرعت کلاک 4.1 گیگاهرتز اضافه کرد. دریاچه تایگر از همان جا شروع شد و دوباره حداکثر سرعت کلاک را تا 5 گیگاهرتز افزایش داد.

قطع Lake Lake بعد از حدود یک سال در نگاه اول تعجب آور است ، اما در پایان ، با توجه به نشانه های آینده ، جای تعجب هم نیست. از آنجا که طرح ترکیبی با هسته های بزرگ و کوچک در Alder Lake گسترش خواهد یافت. اولین راه حل در قالب دو مدل Core i5-L16G7 و Core i3-L13G4 از ابتدا ستاره خوبی نبود و احتمالاً بینش های داخلی خاصی به دست آمده است. از دید کاملا تجاری ، این محصول با وجود حتی دو دستگاه در بازار با شکست کامل مواجه شد.

اینتل Tiger Lake-U ، پردازنده مرکزی هسته یازدهم آنها و رده بالاترین سطح فعلی برای پردازنده های اینتل را راه اندازی کرد. ما اخیراً در مورد رونمایی پردازنده های Tiger Lake-U 10nm Refresh اینتل که شامل Core i7-1195G7 و Core i5-1155G7 و نحوه عملکرد Tiger Lake سریعتر از Ryzen 7 5800U APU AMD است ، گزارش دادیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری