SSD OPTANE INTEL

اینتل “سریعترین SSD جهان” ، PCIe 4.0 Optane SSD P5800X را معرفی می کند

اینتل با SSD P5800X که به عنوان سریعترین SSD در جهان معرفی می شود ، Optane را به سطح بعدی می رساند. نسل بعدی Optane SSD از رابط PCIe 4.0 ، رسانه نسل دوم Optane و یک کنترل کننده جدید SSD بهره می برد تا عملکرد و مقاومت بسیار خوبی را ارائه دهد.

در مقایسه با نسل اول Optane DC P4800X ، اینتل می گوید که 5800X بهبود قابل توجهی در عملکرد 3X در بارهای خواندن / نوشتن تصادفی ایجاد می کند ، با حداکثر 1.5 میلیون 4K IOPS تصادفی و 3X عملکرد پی در پی بیشتر در اوج 7.2 گیگابایت در ثانیه.

درایو همچنین 4.6 میلیون IOPS را در حجم کاری 512B تصادفی (برای انواع خاصی از بارهای ذخیره سازی مفید است) و تا 1.8 میلیون IOPS را در حجم کار مخلوط ارائه می دهد.

علاوه بر این ، درایو تا 67٪ مقاومت به نوشتن بیشتری نسبت به نسل اول P4800X ارائه می دهد ، و اکنون به حداکثر 100 بار نوشتن درایو در روز (DWPD) می رسد. همین امر آن را به مقاوم ترین SSD در بازار تبدیل می کند. برای دیدگاه ، تعداد کمی SSD مبتنی بر NAND مبتنی بر NAND وجود دارد که حتی مقاومت 10DWPD را ارائه می دهند ، به این معنی که P5800X واقعاً در یک کلاس خاص خود قرار دارد.

اگر اینتل از رویه استاندارد خود پیروی می کند ، باید ببینیم انواع مصرف کننده این SSD ها به بازار می آیند ، بیایید ببینیم عملکرد چگونه است.

این درایو از نسل دوم Optane اینتل استفاده می کند که به جای یک لایه دارای دو طبقه و یک کنترلگر SSD جدید PCIe 4.0 x4 است که به این شرکت اجازه می دهد تا در نهایت رابط PCIe 3.0 را بشکند.

اینتل مشخصات فنی دقیق تر در پشت کنترل کننده جدید PCIe 4.0 SSD P5800X را به اشتراک نمی گذارد. هنوز هم می دانیم که درایوها با فاکتور شکل U.2 آزمایش شده و واقعی در ظرفیت های 400 گیگابایت ، 800 گیگابایت ، 1.6 ترابایت و 3.2 ترابایت ارائه می شوند و این نشان دهنده افزایش ظرفیت سالم است که بیش از دو برابر ذخیره قبلی است. -gen DC P4800X.

دقیقاً مانند هر درایو مجهز به Optane ، فناوری 3D XPoint زمینه ای بسیار عجیب و غریب نسبت به سایر SSD های مبتنی بر NAND سرعت و استقامت بیشتری را فراهم می کند و عملکردی را در بین حافظه های SSD فلش و حافظه سیستم ارائه می دهد. درایوها همچنین به گونه ای طراحی شده اند که کیفیت خدمات برتر (QoS) را نسبت به SSD های مبتنی بر NAND ارائه می دهند ، به این معنی که سازگاری عملکرد یک کانون اصلی است. نسل اول P4800X اینتل قبلاً خود را به عنوان سازگارترین SSD در بازار معرفی کرده بود ، اما اینتل می گوید P5800X با 40 درصد QoS بهتر در بارهای خواندن تصادفی 4K این ویژگی را گسترش می دهد.

شاید یکی از با ارزش ترین جنبه های SSD Optane توانایی آن در ارائه عملکرد فوق العاده سازگار حتی در شرایطی است که تحت بار سنگینی قرار دارد. همانطور که در اسلاید بالا توضیح داده شده است ، P5800X با بیش از 8 گیگابایت بر ثانیه در حالی که تحت بار سنگین است ، به ارتفاعات جدیدی می رسد ، به راحتی تمام SSD های مبتنی بر NAND را در این مقیاس لگاریتمی خارج می کند و همچنین یک برتری قابل توجه نسبت به نمونه قبلی خود دارد. اینتل ادعا می کند که این درایو می تواند کمتر از 66us تاخیر صد درصد 99.999 را ارائه دهد ، که یک گام بزرگ به جلو نسبت به نسل اول DC P4800X است ، البته SSD های استاندارد نیز ذکر نمی شود.

Optane Memory P5800X حتی می تواند از آنچه معمولاً به عنوان حد توان ورودی PCIe 4.0 طبقه بندی می کنیم ، پیشی بگیرد. این به عنوان محصول جانبی توانایی درایو در استفاده از رابط دو جهته PCIe است. با اشباع هر دو طرف رابط در عملکرد خواندن و نوشتن با سرعت کامل ، درایو عملکرد حتی بالاتری را در هنگام کارهای مختلف ارائه می دهد. این توانایی را می توانیم در حجم کار خواندن / نوشتن 70/30 که در بالا مشخص شد ، جایی که SSD به 2 میلیون IOPS رساند. این به درایو اجازه می دهد تا 3.7 برابر عملکرد بیشتری نسبت به مدل قبلی در بارهای تصادفی مخلوط داشته باشد.

اینتل هنوز اطلاعات قیمت گذاری را منتشر نکرده است ، اما این شرکت می گوید این درایوها در حال حاضر به شرکت های OEM ارسال می شوند. به طور طبیعی ، این SSD ها به عنوان یک دستگاه مبتنی بر استاندارد با آدرس بلوک NVMe ، با پردازنده های EPYC AMD نیز سازگار خواهند بود.

در انتهای دیگر طیف عملکرد ، اینتل همچنین QSD SSD های جدید را امروز اعلام کرد ، همراه با برنامه های خود برای اولین بار در آینده نزدیک فلش PLC 5 بیت در هر سلول. شما میتوانید اینجا درباره ی آن بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری