تراشه های سیلیکون تورینگ انویدیا

انویدیا تراشه های سیلیکون تورینگ را برای GPU های Cryptto-Mining CMP استفاده می کند

انویدیا در تلاش برای تسکین بخشی از سهام آمپر خود، اخیراً خط تولید Cryptocurrency Mining Processor (CMP) را معرفی کرده است که به طور خاص استخراج Ethereum را هدف قرار می دهد. در حالی که سازنده تراشه تمایلی برای به اشتراک گذاشتن جزئیات بیشتر نداشت ، حقیقت در جدیدترین درایور GeQorce Game Ready 461.72 WHQL آشکار شده است.


هنگامی که انویدیا CMP را راه اندازی کرد ، سازنده تراشه اطمینان داشت که تأثیری در تأمین کارت گرافیک های بازی GeForce خود ندارد. از آنجا که CMP برای حل وضعیت استخراج ارز رمزنگاری شده با Ampere طراحی شده است ، منطقی است که کارت های گرافیک براساس سیلیکون قدیمی تر ساخته شده اند. VideoCardz با کشف درایور 461.72 متوجه شد که شناسه های دستگاه برای 30HX و 40HX ارتباط تنگاتنگی با تورینگ دارد.


سرنخ های کمی وجود داشت که نشان می دهد CMP از ابتدا بر اساس آمپر نبوده است. برای اولین بار ، واحدهای CMP مصرف برق بالاتری را با نرخ هش بسیار پایین تر ارائه دادند. علاوه بر این ، برخی از SKU ها ، مانند 30HX و 40HX ، از نظر ظرفیت حافظه ، کشش برق ، اتصالات برق و عملکرد هش سرعت ، به ترتیب شبیه GeForce GTX 1660 Super و GeForce RTX 2070 بودند. بنابراین بسیار منطقی است که 30HX بر پایه سیلیکون TU116 ساخته شده است ، در حالی که 40HX در اطراف سیلیکون TU106 ساخته شده است.

تراشه انویدیا برای ماینینگ
استفاده مجدد از تورینگ برای جبران کمبودهای آمپر ایده خوبی است با توجه به اینکه تورینگ هنوز در گره پردازش 12 نانومتری قدیمی TSMC است. علاوه بر این ، این به انویدیا اجازه می دهد تا سیلیکون تورینگ باقی مانده را تخلیه کند. از آنجا که انویدیا به گره پردازشی 8 نانومتری سامسونگ برای آمپر استفاده کرد ، تولید CMP تاثیری در آخرین کارت گرافیک های بازی GeForce خود ندارد. اما اینکه آیا CMP می تواند استخراج کنندگان ارز رمزنگاری شده را متقاعد کند که آمپر را از کار بیاندازند یا نه ، سوال دیگری است.


هرچند هنوز موارد زیادی وجود دارد که ما در مورد پیشنهادات CMP انویدیا نمی دانیم. از آنجا که CMP مبتنی بر تورینگ است ، بنابراین باید فضای بهینه سازی نرخ هش وجود داشته باشد. جالب است که ببینید آیا انویدیا عملکرد CMP را مانند عملکرد GeForce RTX 3060 قفل می کند یا خیر. مهمتر از همه ، باید قیمت گذاری CMP را بررسی کنیم زیرا اگر قیمت مناسب نداشته باشد ، استخراج کنندگان ارزهای رمزپایه در عوض فقط به جستجوی محصولات GeForce ادامه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری