bitcoin

استخراج کنندگان بیت کوین سرانجام پیشنهاد Taproot را تأیید کردند

بیت کوین در شرف به روزرسانی قابل توجه است. پیشنهادی به نام Taproot قبل از پیوستن رسمی به نرم افزار Bitcoin Core در قلب ارز رمزنگاری شده ، سرانجام امتیاز تأیید 90٪ لازم برای شروع مرحله Speedy Trial را دریافت کرد.

گرگوری مکسول ، توسعه دهنده Bitcoin Core ، Taproot را در ژانویه 2018 پیشنهاد داد تا معاملات بیت کوین را از طریق قراردادهای هوشمند کارآمد ، خصوصی و مقیاس پذیر کند. (اطلاعات بیشتر در مورد این پیشنهاد از طریق وب سایت Bitcoin Optech در دسترس است.)

Coindesk توضیح داد که روند تأیید Bitcoin Core بیان می کند که “1815 مورد از 2016 بلوک استخراج شده در یک بازه زمانی باید شامل اطلاعات کمی رمزگذاری شده باشد که نشان می دهد معدنچی که آن بلوک را استخراج کرده است به نفع ارتقا است.”

این فقط مرحله اول بود. مرحله بعدی خود Speedy Trial است که به طور موثر پنج ماه به توسعه دهندگان فرصت می دهد تا پشتیبانی از نرم چنگال Taproot را اضافه کنند. سپس Taproot با پایان دوره آزمایشی سریع در ماه نوامبر به طور رسمی فعال می شود.

CNBC گزارش داد که انتظار می رود فعال سازی Taproot “با استفاده از امضاهای Schnorr به جای الگوریتم امضای دیجیتال منحنی بیضوی ،” قراردادهای هوشمند از لحاظ فضایی که در بلاکچین اشغال می کنند ، ارزان تر و کوچکتر شود.

مارک تیل مدیر عامل شرکت Marathon Mining به CNBC گفت که بهبود قراردادهای هوشمند “عامل اصلی نوآوری در شبکه ethereum است.” وی گفت: بهبود پشتیبانی از آنها باید اجازه دهد برنامه ها و مشاغل پیچیده تری با استفاده از بیت کوین ساخته شوند.

این پیشرفت ها در یک لحظه محوری برای بیت کوین اتفاق می افتد. اگرچه اخیراً برخی از کشورها نسبت به ارز رمزنگاری شده شور و اشتیاق بیشتری پیدا کرده اند ، اما با انتقاد فزاینده مقامات نظارتی به ویژه در چین روبرو شده است.

کد فعال سازی Taproot اکنون از طریق Bitcoin Core 0.21.1 در دسترس است که می توانید از وب سایت Bitcoin Core بارگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری