chia

ارز Chia از 1 Exabyte ذخیره سازی استفاده کرده است

این رمز ارز جدید به جای پردازش ، به فضای ذخیره سازی متکی است.

درست زمانی که فکر می کردیم شهرهای هوشمند ، کارخانه های هوشمند ، دستگاه های اینترنت اشیا ، وسایل نقلیه خودمختار و ربات ها اصلی ترین تولیدکننده داده هایی هستند که در سال های آینده به فضای ذخیره سازی نیاز خواهند داشت ، ارز رمزپایه Chia Coin نشان داد که تولید کننده مهمی از حداقل در حال حاضر داده ها.

در مدت زمان حدود یک ماه فضای ذخیره سازی اختصاص داده شده به شبکه Chia از 120PB تا 1143PB یا 1.14 Exabytes افزایش یافت. 1.14EB برابر با 1،140،000TB یا 63،333 هارددیسک 20TB است.

فضای ذخیره شده رمزارز چیا

Chia اثبات ارز رمزنگاری شده در زمان است که از فضای ذخیره سازی در سیستم های کشاورزان برای ذخیره مجموعه ای از اعداد رمزنگاری به نام “پلات” استفاده می کند. هنگامی که بلاکچین چالشی را برای بلاک بعدی پخش می کند ، سیستم های کشاورزان نقشه های آنها را اسکن می کنند تا ببینند آیا هش نزدیک به چالش را دارند یا خیر. این روش مفهوم اثبات کار مورد استفاده توسط بیت کوین و اتریوم را از بین می برد ، بنابراین نیازهای گسترده انرژی به استخراج را که توسعه دهندگان Chia آن را “کشاورزی” می نامند ، کاهش می دهد.

در همین حال ، احتمال برنده شدن در یک بلوک درصدی از کل فضای یک کشاورز نسبت به کل شبکه است ، که اساساً به این معنی است که فردی با فضای موجود بیشتر شانس بیشتری برای برنده شدن دارد. بنابراین ، در حالی که شتاب دهنده ها و پردازنده های گرافیکی برای کشاورزی Chia مورد نیاز نیستند ، کسی که فضای ذخیره سازی بیشتری برای میزبانی بیشتر دارد ، درآمد بیشتری کسب می کند.

در حال حاضر یک پلات حداقل اندازه به حدود 101 گیگابایت فضای ذخیره سازی و 4 گیگابایت رم نیاز دارد ، بنابراین وقتی کسی بخواهد 100 قطعه K32 را ذخیره کند ، به یک سیستم با فضای کمی بیش از 10 ترابایت نیاز دارد که خیلی گران نیست. در همین حال ، ایجاد هر پلات به 4 گیگابایت DRAM نیاز دارد ، بنابراین ایجاد 100 قطعه به طور موازی به 400 گیگابایت حافظه سیستم احتیاج دارد ، که هزینه زیادی هم دارد ، اما تقریباً هیچ کس این کار را نمی کند.

یکی از مجریان r / Chia در Reddit خاطرنشان کرد RAM و فضای ذخیره سازی مورد استفاده برای ساخت نقشه ها برای ساخت نقشه های جدید مجدداً مورد استفاده قرار می گیرند ، بنابراین شخص فقط به همان اندازه فضای SSD و RAM نیاز دارد که تعداد طرحهایی را که می خواهند همزمان ایجاد کنند ، به صورت منفرد یا موازی ، ایجاد کند.

سخت افزار رمز ارز چیا

هزاران کشاورز چیا اکنون ماشین هایی با ده ها HDD تولید می کنند که می توانند ده ها ترابایت داده را ذخیره کنند. در حالی که یکی از این درایوها مصرف زیادی ندارد – حدود 6.5W در هنگام کار و حدود 5.6W در حالت بیکار – ده ها HDD از این قبیل می توانند صدها وات را هنگام کار مصرف کنند و معمولاً هنگام راه اندازی بیشتر. به عنوان مثال ، سیستمی با 32 دیسک دیجیتال Western Digital HC550 18TB HDD (مانند آنچه در تصویر بالا نشان داده شده است) که از یک مادربرد هیولا با 32 پورت SATA تغذیه می کند ، می تواند هنگام بیکاری ، حدود 180 وات مصرف کند که این میزان مصرفی حافظه و ماژول های محاسبه را حساب نمی کند.

به دلایل واضح ، هیچ شاسی کامپیوتر شخصی یا جعبه NAS با 32 جایگاه 3.5 اینچی وجود ندارد. در همین حال ، شاسی های مبتنی بر رک با هواپیماهای عقب برای مراکز داده بسیار گران هستند. در نتیجه ، سخت افزارهای مورد استفاده برای کشاورزی Chia یا DIY هستند یا مخصوصاً برای این منظور طراحی شده اند و نه چیز دیگری. اساساً ، فقط در طی چند ماه ، بخش جدیدی از بازار سخت افزار برای تولید Chia ایجاد شده است.

یکی از راه های توصیه شده برای صرفه جویی در مصرف برق و هزینه ، استفاده از Raspberry Pi برای تولید Chia Coin بعد از ساختن قطعات روی کامپیوتر است.

باید دید که استخراج ارز رمزپایه Chia چگونه پیشرفت می کند؟ اما با این سرعت مقدار فضای ذخیره سازی مورد استفاده شبکه Chia یک سال دیگر بسیار عظیم خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید

ورود به حساب کاربری